וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג בייבי מנהלת משא ומתן לרכישת רשת החנויות ילדותי

עדי דברת

21.5.2009 / 11:13

עורך הדין של ילדותי, שאול גולדבלט: לא מכיר את ההצעה



רשת ביג בייבי, המפעילה רשת של ארבע חנויות בתחום מוצרי תינוקות וילדים ושבבעלות שלומי אשכנזי ודב שוורץ, הודיעה כי היא מנהלת מגעים לרכישת רשת החנויות ילדותי. לדברי ביג בייבי, לפני כשבוע בוצעה הצעה מטעם נציגי הרשת לבעלי רשת ילדותי לבחינת מו"מ לרכישת חנויות הרשת והשניים נמצאים בשלבי מו"מ מתקדם. עורך הדין של ילדותי, שאול גולדבלט, מסר כי הוא אינו מכיר את ההצעה.



כפי שפורסם ב-TheMarker, רשת ילדותי מנהלת מגעים עם אבנר יהודאי, רואה חשבון בהשכלתו, המחזיק בכ-40% מחברת ההשמה אדם מילוא ובעבר כיהן כמשנה למנכ"ל כימיקלים לישראל וכסמנכ"ל כספים בחברת החשמל.



בתחילת השבוע הגישה ילדותי, העוסקת בעיצוב ושיווק בגדי פעוטות, בקשה להקפאת ההליכים המשפטיים נגדה לאחר שנקלעה לחובת הנאמדים בכ-10 מיליון שקל. לפני יומיים הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו להקפאת ההליכים המשפטיים נגד הרשת למשך כחודש ימים.



השופטת ורדה אלשיך מינתה את רו"ח יובל קדרון כנאמן לחברה והסמיכה אותו לגבש תוכנית הבראה והסדר נושים שיובאו לאישור הנושים. קדרון יהיה מופקד על תזרים המזומנים של החברה וניהול הוצאותיה והתחייבויותיה של החברה בתקופת הקפאת ההליכים.



החנות הראשונה של ילדותי, שבבעלות בני הזוג אתי ואודי צאיג, נפתחה ב-1995 ברחוב שינקין בתל אביב. ב-2004 החל תהליך מואץ של פתיחת מספר חנויות בשנה והחברה הכפילה את גודלה ופריסתה. עד לפני מספר חודשים, מנתה הרשת 22 חנויות עם מחזור של 24 מיליון שקל בשנה.



ב-2008 נקלעה הרשת לקשיים וסגרה 4 סניפים במטרה להגדיל את תזרים המזומנים. כיום, מעסיקה החברה כ-50 עובדים, מתוכם כ-45 עובדים ב-10 חנויות החברה, והיתר במטה. בילדותי מציינים כי החברה פונה לבית המשפט על מנת שיינתן לה זמן לממש תוכנית הבראה, לגבש הסדר נושים ולהכניס משקיע שיקל על קשיי המימון.



מחזור פעילותה של החברה מגיע ל-13 מיליון שקל בשנה וחובותיה הכוללים נאמדים בכ-10 מיליון שקל. כ-900 אלף שקל הן חובות בדין קדימה. כ-5.6 מיליון שקל לנושים רגילים ו-1.5 מיליון שקל חוב לבנק לאומי. החובות לבעלי המניות מסתכמים בכ-114 אלף שקל.



לחברה ציוד בשווי של כ-307 אלף שקל ומלאי סחורה במחירי עלות של כ-780 אלף שקל. בחברה מציינים כי עיקר נכסיה הם המוניטין הרב שצברה והסימן המסחרי "ילדותי", שאינם ניתנים למימוש בעת פירוק.



בין היתר, האשימה ילדותי בעלי קבוצת קניונים בקשיים התזרימים אליהם נקלעה. לטענת ילדותי, בעלי קבוצת קניונים התנו פתיחת חנות של הרשת בקניון נחשב ומצליח בכך שתפתח חנות גם בקניון חלש. בנוסף, מודים בני הזוג כי חוסר ניסיונם הניהולי והקושי להכניס משקיע נוסף הביאו למצבם, יחד עם העלאת מחירי שכירות בקניונים והמיתון העמוק אליו נקלע המשק הישראלי. הייצור האיכותי בישראל, שנשען על אידיאולוגיה של בני הזוג, הפך את הייצור ליקר בהרבה יחסית לרשתות אחרות שפנו לייצור בהודו וסין.



ילדותי, באמצעות עו"ד שולי גולדבלט ממשרד עו"ד גולדבלט, גינדס, יריב, הציגה יחד עם הבקשה להקפאת ההליכים גם הסדר נושים, ממנו עולה כי קיים משקיע עסקי המוכן להשקיע בחברה 600 אלף שקל כנגד הקצאת 51% מהון המניות המונפק. לפי תוכנית ההבראה, רוב החנויות הקיימות יישארו פעילות ויבוצע שינוי במבנה הניהולי של החברה. הייצור יועבר לסין במטרה להפחית את עלויות הייצור.



השופטת אלשיך קבעה בהחלטתה כי ההסדר שהוצע על ידי ילדותי אינו מניח את הדעת, אך לדבריה לאור סוג הכשלים שהביאו לקריסת הרשת, יש מקום לבחון האם ניתן להביא להבראתה בתקופת הקפאת ההליכים. השופטת דחתה את בקשת הזוג צאיג, כבעלי המניות בילדותי, להקפאת ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully