וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול קרוגמן מצטרף לאופטימיסטים: הנפילה החופשית של הכלכלה הסתיימה; הגרוע מכל כבר מאחורינו

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 12:24

עם זאת, אמר הכלכלן זוכה פרס נובל: "אני חושש מכך שלא נצליח להתרומם מהתחתית אליה הגענו"



הנפילה החופשית של הכלכלה העולמית אולי הסתיימה, אך כעת הדולר עלול להיפגע. כך אמר היום הכלכלן זוכה פרס נובל פול קרוגמן.



צעדים שנקט הבנק הפדרלי כמו הורדת הריבית ורכישת נכסים כמו ני"ע מגובי משכנתאות, בנוסף לחבילת התמריצים של הממשל, סייעו להאטה במשבר, אמר קרוגמן היום בסמינר שנערך בהו צ'י מין סיטי בוייטנאם. קרוגמן הוסיף כי הוא צופה שכלכלת ארה"ב תתחיל לצמוח מעט במחצית השנייה של השנה, לאור ההאטה בקצב הפיטורים.



מאז תחילת המשבר הכלכלי התבטא קרוגמן, מרצה בפרינסטון ופרשן בעיתון "ניו יורק טיימס", רבות באופן פסימי. בשבוע שעבר אמר כי התחזית לכלכלה העולמית אינה מצדיקה את הראלי שנרשם בשווקים הגלובליים בחודשיים האחרונים וכי ארה"ב מסתכנת ב"עשור אבוד", אם לא תנקוט צעדים אגרסיוויים להמרצת הכלכלה ולטיהור מערכת הבנקאות.



היום נשמע קרוגמן מעט אופטימי יותר. "כמעט כל הסימנים מצביעים על כך שהנפילה החופשית של הכלכלה הסתיימה, ושאנו מתייצבים", אמר. "הרע ביותר, מבחינת הזעזוע שנגרם למערכת, כבר מאחורינו".



עם זאת, הסתייג קרוגמן ואמר "אני לא חושב שהגענו לתחתית, אך התחתית לא נמצאת הרבה מתחתינו", אמר קרוגמן. "הדאגה הגדולה ביותר שלי היא שלא נצליח להתרומם מהתחתית הזו. לא ברור מהיכן תבוא ההתאוששות". עוד אמר, כי התייצבות הכלכלה העולמית עלולה לפגוע בדולר. "הדולר עלול ליפול באופן חד, או לפחות באופן משמעותי. הביקוש למטבע התנפח באופן זמני בשל המשבר. החדשות הטובות הן למעשה חדשות רעות עבור הדולר. אם המצב יתייצב, הביקוש לדולר כמקלט ייפול".



לגבי הרעיון שהעלתה סין ליצירת מטבע חדש שיחליף בסופו של דבר את הדולר האמריקני, כמטבע הסטנדרטי העולמי, אמר קרוגמן "אני רואה את הרעיון הזה כנסיון של סין להציל את עצמה מהחלטותיה. סין רכשה יותר מדי דולרים, וכעת היא מביטה בהם ואומרת: 'אנחנו עומדים להפסיד הרבה כסף על ההשקעה הזו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully