וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכירות הקמעוניות בבריטניה עלו ב-2.6% באפריל לעומת החודש המקביל ב-2008

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 14:17

העלייה במכירות הקמעוניות עשויה להיות רמז להקלה במיתון בבריטניה



המכירות הקמעוניות בבריטניה עלו זה החודש השני ברציפות באפריל, בשיעור גבוה מציפיות האנליסטים. העלייה במכירות הקמעוניות עשויה להיות רמז להקלה במיתון בבריטניה.



המכירות הקמעוניות בבריטניה עלו ב-0.9% באפריל לעומת מארס וב-2.6% לעומת חודש אפריל 2008. אנליסטים ציפו לעלייה של 0.5% במכירות הקמעוניות באפריל לעומת חודש קודם לכן.



כלכלת בריטניה נסוגה ב-1.9% ברבעון הראשון של 2009, הנסיגה החדה מאז שנת 1979. הבנק המרכזי של בריטניה שמר על הריבית בשיעורה הנמוך אי פעם, 0.5%.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, אמר כי המיתון בבריטניה יגיע לסיומו עד לחג המולד. בראיון לעיתון "טיימס" הלונדוני עמד דרלינג מאחורי תחזיותיו, למרות הספקות שהעלו כלכלנים וגורמים אחרים, ביניהם קרן המטבע הבינלאומית (IMF). "אני לא הולך לשנות את התחזית שלי", אמר דרלינג. "אני בטוח שאנחנו נראה חזרה לצמיחה עד לסוף השנה".



בהצעת התקציב שפורסמה בחודש שעבר, חזה דרלינג כי כלכלת בריטניה תרשום נסיגה של 3.5% השנה, אך הפתיע את הסיטי של לונדון כשצפה התאוששות מהירה וצמיחה של 1.25% בשנת 2010 ובשנה שלאחריה.



קרן המטבע הבינלאומית לא חולקת את הנימה האופטימית של שר האוצר הבריטי. ה-IMF פירסמה תחזית לפיה התמ"ג הבריטי ירשום נסיגה של 4.1% השנה ונסיגה של 0.4% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully