וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שני רבעונים של רווחיות: רוזטה רושמת הפסד נקי של 3.6 מיליון דולר

שמואל שוסטר

21.5.2009 / 15:12

הודיעה על מכירת המעבדות שלה בתמורה ל-2.5 מיליון דולר



2009 הייתה שנה טובה עבור מניית רוזטה ג'ונמיקס, שזינקה בלא פחות מ-158% עד כה. עבור החברה עצמה הדברים אינם כה פשוטים. זהו רק הרבעון השלישי בו רושמת החברה הכנסות, כך שאין מספיק נתונים בשביל להעריך את החברה לאורך זמן. עם זאת בזמן הקצר בו מפרסמת החברה את דו"חותיה דיווחה רוזטה כי הרבעון הראשון היה החלש ביותר עד כה מבחינת ההכנסות.



רוזטה ג'נומיקס, עוסקת בפיתוח כלי אבחון ומוצרים לטיפול במחלות סרטניות וזיהומיות המבוססים על חלק מהחומר הגנטי (DNA) המצוי בכל תא בגוף. רוזטה פיתחה טכנולוגיה לאבחון בהתבסס על מיקרו RNA שהן מולקולות זעירות בעלות תפקיד חשוב בוויסות פעילותם של חלבונים בגוף.



מכיוון שמחלות רבות נגרמות בשל הפרעות בוויסות פעילותם של חלבונים ושמיקרו RNA מתבטא בצורה שונה ברקמות בריאות בהשוואה לרקמות חולות עשויות מולקולות, מדובר בכלי אבחון למחלות רבות. רוזטה, שהונפקה בפברואר 2007 במחיר של 7 דולרים למניה נסחרת עתה במחיר של 2.95 דולרים - שמשקף שווי חברה של 35 מיליון.



בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 654 אלף דולר בלבד. זאת בהשוואה להכנסות של 810 אלף דולר ברבעון הרביעי של 2008 ו-700 אלף דולר ברבעון השלישי של אותה שנה. בשורה התחתונה רשמה רוזטה הפסד נקי של 3.6 מיליון דולר, אן 30 סנט למניה - נמוך מהפסד של 3.9 מיליון דולר או 33 סנט למניה, שרשמה ברבעון המקביל ב-2008. עם זאת מדובר בנסיגה לאחר שבשני הרבעונים האחרונים כבר רשמה החברה רווח נקי. עם סיום הרבעון החזיקה החברה בקופת מזומנים שהסתכמה ב-13.1 מיליון דולר.



במקביל לפרסום הדו"חות דיווחה רוזטה על מכירת המעבדות הקליניות Parkway בעסקת MBO (management buy-out) תמורת עד 2.5 מיליון דולר, שישולמו כאחוז קבוע מההכנסות למשך שש שנים. עיקר עיסוקה של Parkway הוא ביצוע בדיקות מעבדה קליניות, פעילות אשר אינה בליבת העסקים של רוזטה. לדברי החברה, היא השאירה בידיה את המעבדה בפילדלפיה ושם תמשיך לבצע את הבדיקות לרבות הבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.



לפני כחודש דיווחה רוזטה ג'נומיקס כי תקצה לחברת פרומתאוס האמריקאית 14% מהונה לאחר ההקצאה במחיר של 4 דולר למניה. מחיר זה שהיה גבוה ב-42% ממחירה של המניה בבורסה באותה העת שיקף לחברה שווי של 55 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה הפכה פרומתאוס, שהגישה תשקיף להנפקתה בנאסד"ק, לבעלת המניות הגדולה בחברה לפני יצחק בנטוויץ שמחזיק ב-7.5% וקרן קדימה שמחזיקה ב-7.2% מהחברה.



אמיר אבניאל, מנכ"ל ונשיא רוזטה ג'נומיקס אמר בעקבות הדו"חות כי "עשינו מספר צעדים במהלך הרבעון והשבועות האחרונים שאפשרו לנו את הזמן והכסף לעבוד על המוצר לאבחון סרטן המעי הגס. חתמנו על הסכם רישוי והפצה בלעדי עם פרומתאוס בארה"ב ל-3 מוצרי אבחון לסרטן. גייסנו מפרומתאוס 8 מיליון דולר באמצעות מכירת 2 מיליון מניות. מהלך זה מספק לרוזטה מימון למוצר לאבחון סרטן המעי הגס ומאפשר לצוות הפיתוח למקד את תשומת ליבו בפיתוח המוצר במהירות רבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully