וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי במיקוד העסקי לא עזר לג'קדה: ההכנסות ירדו ב-27.4% ברבעון הראשון ל-4.5 מיליון דולר

ניר צליק

21.5.2009 / 15:16

למרות ירידה של 30.8% בהוצאות התפעול עלה ההפסד התפעולי ל-2 מ' ד' לעומת 1.1 מ' ד' ברבעון המקביל



לפני כשנה וחצי החליטה ג’קדה, המתמחה בפיתוח תוכנות אינטגרטיוויות לשיפור מערך שירות הלקוחות במוקדים טלפוניים שמפעילים ארגונים גדולים, למכור את פעילותה בתחום תוכנות המודרניזציה ל-Software AG הגרמנית בתמורה ל-26 מיליון דולר ולהעביר את המיקוד העסקי לתוכנות למוקדי טלפוניה.



כעת, עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2009, הולכת ומסתמנת החלטה זו כטעות. הכנסות ג'קדה ברבעון הראשון הסתכמו ב-4.5 מיליון דולר - ירידה של 27.4%, לעומת הכנסות של 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עמד על 1.4 מיליון דולר, לעומת רווח גולמי של 3.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 63.2%. שיעור הרווח הגולמי צנח ל-31%, לעומת שיעור רווח גולמי של 60% ברבעון המקביל.



למרות ירידה של 30.8% בהוצאות התפעול, מ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-3.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, רשמה החברה הפסד תפעולי של כ-2 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת, למרות שבמהלך הרבעון קיצצה החברה את הוצאות התפעול בעזרת פיטורי 10 עובדים, כ-7% מעובדי החברה, בנוסף לפיטורי 24 עובדים בסוף 2008 שנעשו כדי להיערך להאטה.



ההפסד הנקי מפעילויות נמשכות הסתכם ב-1.4 מיליון דולר, או 9 סנט למניה ביחס להפסד נקי מפעילויות נמשכות של 521 אלף דולר או 3 סנטים למניה ברבעון המקביל ב-2008. ברבעון המקביל הכירה החברה בהכנסות של 20.6 מיליון דולר כתוצאה ממכירת פעילותה בתחום תוכנות המודרניזציה.



במהלך הרבעון עזב פול או'קלאהן, מנכ"ל ג’קדה, את החברה, במקביל לעזיבת צביה ברוידה סמנכ"לית הכספים של ג'קדה מזה כ-14 שנה את תפקידה. לתפקיד מנכ"ל החברה מונה תומס קליר, ולתפקיד הסמנכ"ל מונה רוברט אלדוורת'. א'וקלואהן הצטרף לחברה כנשיא במאי 2006 ומאוחר יותר החליף את גידי הולנדר, מקים החברה, בכסא המנכ"ל.







ג’קדה מתמחה בפיתוח תוכנות אינטגרטיוויות לשיפור מערך שירות הלקוחות במוקדים טלפוניים שמפעילים ארגונים גדולים. פתרונות התוכנה שלה מיועדים להגדיל את האוטמציה במוקדי שירות הלקוחות, ולסייע בניהול תהליכים עסקיים מורכבים. לפני כשנה וחצי החליטה החברה למכור את פעילותה בתחום תוכנות המודרניזציה ל-Software AG הגרמנית בתמורה ל-26 מיליון דולר ולהעביר את המיקוד העסקי לתוכנות למוקדי טלפוניה.



גידי הולנדר ייסד את ג'קדה ב-1990 ותשע שנים לאחר מכן הוא ניצל את התנפחות בועת הטכנולוגיה, כדי להנפיק את החברה הקטנה בנאסד"ק לפי מחיר של 11 דולר למניה. ג'קדה, שמכרה באותה השנה ב-15 מיליון דולר בלבד, הצליחה לגייס כמעט 50 מיליון דולר במזומן - סכום שעזר לה לשרוד שנים ארוכות של הפסדים. מאז הגיוס צנח מחיר המניה של החברה, כאשר מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה כ-18.6% מערכה והיא נסחרת במחיר של 2.46 דולרים למניה, המשקף לחברה שווי של כ-40.5 מיליון דולר.



השליטה בג'קדה נותרה עד היום בידי גידי הולנדר (9.7%), יו"ר דירקטוריון החברה ואחיו, יוסי הולנדר (13.1%), המשמש בה כדירקטור. ג'קדה היא אמנם חברה ישראלית, אבל למעט מרכז הפיתוח הממוקם בהרצליה, מתרכזת שאר הפעילות במשרדים בעיר אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully