וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לא ממהרת להפוך לחברה ציבורית: תצא בהנפקה ראשונה רק בעוד כמה שנים

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 15:49

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג: IPO עבורנו הוא רק נקודה אחת בדרך ליעד שאליו אנחנו שואפים להגיע



פייסבוק לא תצא בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) אלא בעוד כמה שנים. כך אמר מנכ"ל ומייסד האתר, מארק צוקרברג, שהוסיף כי החברה אינה זקוקה לגיוס הון לפי שעה. "אני יודע שעבור הרבה חברות IPO הוא היעד, או המטרה, אבל עבורנו מדובר רק בנקודה אחת בדרך ליעד שאליו אנחנו שואפים להגיע", אמר צוקרברג. כשנשאל מתי לדעתו תהפוך פייסבוק לחברה ציבורית, המסלול הרגיל עבור חברות טכנולוגיה, אמר צוקרברג כי הדבר ייקח כמה שנים.



צוקרברג בן ה-25 אמר כי הוא פתוח לשותפויות והשקעות, אך הדגיש כי פייסבוק אינה מתכוונת לוותר על עצמאותה, וכי למרות הדיווחים לפיהם החברה מנהלת סבב שיחות עם משקיעים בניסיון לגייס הון, הוא אינו מתכוון לגייס הון נוסף.



"אם יש השקעה שניתן לבצע בתנאים טובים, נשקול אותה, ולו רק כדי שיהיה לנו יותר מימון אם נרצה לעשות משהו בעתיד. חלק מהקשקושים שעליהם אנשים מדווחים לקוחים משיחות שונות שניהלנו, אבל עד כה אין על מה לדווח", אמר צוקרברג.



מוקדם יותר השבוע דיווח בלוג הטכנולוגיה הפופולרי טק-קראנץ' כי פייסבוק דחתה הצעהל קרנות הון סיכון להשקיע בה 200 מיליון דולר, לפי שווי מוערך של 8 מיליארד דולר. הבלוג VentureBeat דיווח כי פייסבוק מגייסת 150 מיליון דולר כדי לרכוש מניות מעובדיה.



לפייסבוק יותר מ-200 מיליון משתמשים פעילים, פי שניים ממספר המשתמשים באתר בחודש אוגוסט 2008. ב-2007 השקיעה מיקרוסופט 240 מיליון דולר בפייסבוק בתמורה לנתח של 1.6% בחברה, השקעה המעריכה את שוויה של פייסבוק ב-15 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully