וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזיפורקס: האופטימיות בשווקים מייקרת את מחיר הנפט; מבחינה טכנית, התמיכה המשמעותית לדולר נמצאת ב-3.9 ש'

TheMarker

21.5.2009 / 16:07

האנליסטים אומרים כי העליות הנאות בשווקים תרמו לקנייתו של האירו, הנתפס כאטרקטיבי בעיתות של אופטימיות בעקבות הריבית הגבוהה שלו



אווירת האופטימיות בשווקים הפיננסים מייקרת את מחיר הנפט, שכן הדבר מגביר את הערכות כי ההתאוששות העולמית תגביר את קצב הצריכה של הנפט. כך אומרים היום האנליסטים באיזיפורקס. מחירי הנפט המשיכו אתמול להתייקר ונסחרו סביב רמות של 62 דולר לחבית, רמת המחירים הגבוהה ביותר בחצי השנה האחרונה. נתון המלאים השבועי הצביע על קיטון מפתיע במלאי, דבר המעיד על התגברות צריכתו של הזהב השחור.



הדולר נחלש אמש באופן חד מול מרבית המטבעות העיקריים. השווקים הפיננסים ברחבי העולם נצבעו אתמול בירוק, מה שהגביר את קצב מכירתו של הדולר, הנחשב להגנתי, מציינים באיזיפורקס. השקל המקומי התחזק אמש בחדות מול הדולר, והמסחר התאפיין בתנודתיות גבוהה. בתחילת היום הצמד עוד נגע ברמה של 4.1400, אולם היחלשותו הגלובלית של הדולר לא פסחה על השקל והצמד צנח להיסחר סביב רמות של 4.0150.



האנליסטים אומרים כי מלבד חולשתו הכללית של השטר הירוק, גם ספקולציות בדבר הפסקת רכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל עשו את שלהם, והצמד איבד כ-2.50%. הנגיד הפריך הערכות אלו, וטען כי אסטרטגיות רכישות המט"ח טרם הסתיימה. באיזיפורקס טוענים כי מבחינה טכנית, התמיכה המשמעותית לדולר נמצאת ב-3.9000.



האירו מוסיף להתחזק כנגד השטר הירוק. האנליסטים אומרים כי נתוני מאקרו שפורסמו בגרמניה לא תמכו בהתחזקותו של האירו, ונדמה כי דווקא מקור התחזקותו של המטבע האירופאי נובע מחולשתו של השטר הירוק. נתוני מדד המחירים ליצרן בגרמניה יצאו מתחת לצפי המוקדם, אולם מרבית המשקיעים העדיפו להתעלם מנתון זה ולהמשיך ולרכוש את האירו, טוענים באיזיפורקס. גם העליות הנאות בשווקים הפיננסים תרמו לקנייתו של האירו, הנתפס כאטרקטיבי בעיתות של אופטימיות בעקבות הריבית היחסית גבוהה שלו.



גם הפאונד התחזק מול המטבע האמריקני, בתמיכתם של העליות בבורסות העולם. אמש פורסם הפרוטוקול מישיבת הבנק המרכזי האנגלי, שדן בגובה הריבית המקומית. בפרוטוקול נחשף כי ההחלטה על הותרת הריבית על כנה התקבלה בפה אחד, דבר שמוסיף למומנטום החיובי של הפאונד בתקופה האחרונה. גם סקר ההזמנות התעשייתיות, של חברת CBI, יצא נמוך מהצפי המוקדם. אולם, מרבית המשקיעים בחרו להתעלם מנתון זה, ביום בו ביצועי השטר הירוק כל כך חלשים.



הין היפני התחזק גם הוא מול הדולר, בעיקר נוכח חולשתו של המטבע האמריקאי, אומרים האנליסטים. אמש פורסם נתון התמ"ג הרבעוני המקדים ביפן, שהפתיע לטובה ואותת למשקיעים שאולי נראים ניצנים ראשונים של התאוששות במשק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully