וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ים קריימר יכול להרים את הראש: אם הקשבתם לעצותיו של קריימר בשנים האחרונות – היכיתם את המדדים

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 16:56

מחקר חדש מצא כי מיולי 2005 ועד דצמבר 2007 הניב תיק ההשקעות של קריימר תשואה של 31.75%, מעל ה-S&P 500



אחרי ההשפלה הפומבית שסבל מידיו של ג'ון סטיוארט לפני חודשיים, יכול ג'ים קריימר להרים שוב את הראש. אם השקעתם בשנים האחרונות לפי העצות שהעניק פרשן ההשקעות של ערוץ חדשות הפיננסים CNBC בתוכניתו "Mad Money", הכיתם את המדדים - או לפחות כך עולה ממחקר מחדש.



שני מפרופסורים מאוניברסיטת נורת' איסטרן בארה"ב, פול בולסטר ואמרי טרחאן, שניתחו את המניות עליהן המליץ קריימר בתוכניתו, גילו כי תיק ההשקעות שלו היכה את המדדים המובילים מאמצע 2005 ועד סוף 2007. את ממצאיהם פרסמו השניים בגיליון הנוכחי של המגזין "פייננשל סרוויסס ריוויו".



במסגרת המחקר, יצרו בולסטר וטראחן תיק השקעות היפותטי שבמסגרתו רכשו מניות בדולר בכל חברה שעליה המליץ בתוכניתו, לפי מחיר הנעילה של היום בו שודרה התוכנית בה המליץ על המניה. אם לאחר מכן המליץ קריימר למכור את המניה, מכרו השניים את המניה שבתיק ההשקעות הדמיוני.



הביצועים, מסתבר, לא גרועים בכלל: מיולי 2005 ועד דצמבר 2007 הניב תיק ההשקעות של קריימר תשואה של 31.75%, או תשואה שנתית ממוצעת של 12.1%. מדד S&P 500, לעומת זאת, הניב תשואה של 18.7% באותה תקופה, או תשואה שנתית של 7.35%. עם זאת, ציינו השניים כי כאשר עשו שימוש במודל מורכב יותר, שבחן את החשיפה לגורמי סיכון בתיק ההשקעות של קריימר, השתנו הביצועים כך שהתיק פספס במעט את המדדים ב-2006 ועלה קצת יותר מהם ב-2007.



"קריימר נחשב למבדר ומרתק על ידי רבים מצופיו, אך המלצותיו לא טובות באופן מיוחד, או רעות באופן מיוחד", פסקו השניים. מחקר דומה שנערך ב-2006 פסק כי משקיעים שיעקבו אחר המלצותיו של קריימר ינחלו הפסדים.



בחודש מארס הופיע קריימר בתוכנית הטלוויזיה “The Daily Show” של ג'ון סטיוארט, במהלכה ספג ביקורת חריפה מצדו של סטיוארט על חלקו בהטעיית משקיעים והציבור ביחס למצב במגזר הפיננסי - קריימר לא הצליח להשיב לטענותיו של המנחה.



להופעתו של קריימר ב"דיילי שואו" קדם עימות בן שבועיים בינו לבין סטיוארט, לאחר שסטיוארט טען בתוכניתו כי CNBC הטעתה את אזרחי בארה"ב במעלה בתפקידה העיתונאי ולא חשפה בפני הציבור מידע על התנהלות המגזר הפיננסי.



קריימר תקף את סטיוארט בחזרה, וסטיוארט בתגובה הציג בתוכנית הציג בתוכניתו מספר קטעים מתוכניתו של קריימר, "מד מאני" (Mad Money), בהם נראה קריימר ממליץ למשקיעים, בין השאר, לקנות מניות של בר סטרנס זמן קצר לפני התמוטטות בנק ההשקעות. במהלך הופעתו ב"דיילי שואו" לא הצליח קריימר להשיב לטענותיו של סטיוארט, קולו נסדק והוא נאלץ להודות כי תפקידו הוא לשמש יותר כבדרן מאשר כאנליסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully