וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים וההסתדרות הקימו פורום משותף בענף המזון; יטפל במחלוקות בנושאי תנאי ההעסקה והשכר

חיים ביאור

21.5.2009 / 17:15

"מפעלים בענף נוקטים צעדי צמצום אחרים, כאשר פיטורי עובדים הם אופציה אחרונה, אם בכלל"



התאחדות התעשיינים וההסתדרות הקימו בימים אלה פורום משותף בענף המזון. הפורום יטפל במחלוקות המתגלעות בין העובדים וההנהלות בנושא תנאי ההעסקה והשכר ויחתור להסכמים ולמניעת מצבים של אי שקט ביחסי העבודה.



ביום עיון שקיימו נציגי התעשיינים וההסתדרות במפעל הסלטים מעדני מיקי בראשון לציון, ציין צבי גולדשטיין, מנהל איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, כי פיטורי עובדים בענף המזון הם מינוריים יחסית לענפים אחרים, מאז החל המשבר הכלכלי. "מפעלים בענף נוקטים צעדי צמצום אחרים, כאשר פיטורי עובדים הם אופציה אחרונה, אם בכלל" אמר גולדשטיין.



יו"ר הסתדרות עובדי המזון, הרצל יאקה, אמר במפגש כי שכר העובדים במפעלי המזון הוא מהגבוהים בתעשייה הישראלית, בזכות הסכמי שכר שנחתמו בהם בשנים האחרונות. לדבריו, ההסתדרות פועלת לכך שייחתם הסכם קיבוצי חדש בענף המזון שבעקבותיו ייחתם צו הרחבה. צו ההרחבה יחיל את ההסכם גם על מפעלים שעובדיהם אינם חברים בהסתדרות.



מנכ"ל מעדני מיקי, משה קאופטייל, התלונן על כך שמפעלים הם כמו פרה חולבת. "כל יום מונחתים עליהם עוד מסים ועוד היטלים מצד הרשויות המקומיות ולאיש לא איכפת". לדבריו, מפעלים שאינם היי-טק צפויים לסבול בשנים הקרובות ממחסור בעובדים ויש למצוא לכך פתרון. "כיום אנו קולטים משוחררי צה"ל כעבודה מועדפת, אבל אחרי חצי שנה הם עוזבים את העבודה", הוא אמר.



יו"ר אגף מרחבים בהסתדרות, אבי יחזקאל, אמר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מוביל כיום גישה אחרת, השונה מהרוח הלוחמנית של קודמו בתפקיד, עמיר פרץ. "גישתו של עיני מצדדת בשיתוף פעולה עם המעסיקים לרווחת העובדים, אך גם עבור שמירה על רווחיות המפעלים", אמר יחזקאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully