וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה לראשונה זה 7 חודשים; תיתכן חזרה לצמיחה עוד השנה

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 17:56

המדד של קונפרנס בורד עלה ב-1% באפריל; הירידה בפעילות הייצור בפילדלפיה - המתונה מאז ספטמבר



מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-1% - עלייה ראשונה זה שבעה חודשים - לאחר ירידה של 0.2% בחודש מארס, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד.



"השאלה היא כמה זמן יחלוף בטרם תהפוך הירידה בפעילות לעלייה מתונה. אם המדדים ימשיכו במסלולם הנוכחי, יתכן כי נגיע לנקודה זו במחצית השנייה של השנה", אמר כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין.



מתוך 10 המדדים הכלכליים שנכללים במדד של קונפרנס בורד, רשמו שבעה עלייה בחודש אפריל, ומחירי המניות היו בעלי התרומה הגדולה ביותר לעליית המדד.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות במגזר הייצור באזור פילדלפיה המשיכה להתכווץ במאי, זה החודש השמיני ברציפות, אם כי שיעור הירידה בפעילות היה המתון ביותר מאז חודש ספטמבר.



מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב עלה החודש לרמה של מינוס 22.6 לעומת מינוס 24.4 באפריל, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על כך שנרשמת הרעה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.



מוקדם יותר היום בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשונות רשם ירידה קלה בשבוע שעבר לאחר זינוק שרשם לפני שבועיים בעקבות פיטורים במגזר הרכב, ומספר הזכאים לדמי אבטלה עלה לשיא זה השבוע ה-16 ברציפות.



מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-12 אלף ל-631 אלף, לעומת מספר מתוקן של 643 אלף תביעות ראשונות בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות הראשונות לרמה של 625 אלף, לעומת 637 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. המספר הכולל של זכאים לדמי אבטלה עלה ל-6.66 מיליון - הרמה הגבוהה ביותר מאז החל משרד העבודה לפרסם נתון זה בשנת 1967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully