וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לשעבר של החברה הציבורית ויטה פרי גליל, זאב בירנבוים, הגיש בקשה לפירוק החברה

הילה רז

21.5.2009 / 18:24

בירנבוים פוטר בינואר השנה וטוען כי החברה חייבת לו כ- 1.1 מיליון שקל, אותם לא שילמה לו עד עתה



מנכ"ל חברת ויטה לשעבר, זאב בירנבוים, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפירוק החברה הציבורית ויטה פרי גליל בע"מ. בירנבוים פוטר בינואר השנה וטוען כי החברה חייבת לו כ- 1.1 מיליון שקל, אותם לא שילמה לו עד עתה.



בירנבוים מציין כי לאחר שימוע שנערך לו בתחילת ינואר הודיעה לו החברה מיידית על פיטוריו בעקבות משבר אמון וחילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור. לדבריו התנהלות ויטה הביאה לפגיעה קשה בשמו הטוב ובמוניטין שלו כמנהל בכיר במשק, מבלי שהתאפשר לו לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת שהועמדה על שלושה חודשים בהסכם עמו.



בירנבוים טוען באמצעות עו"ד דורון סטריקובסקי, ממשרד סטריקובסקי, גל, ברוך, פורת & י. וולף ושות' כי בהודעת הפיטורים ניתנה לו התחייבות מפורשת כי כל הסכומים המגיעים לו עם סיום עבודתו ישולמו לו במשכורתו האחרונה בהתאם לגמר חשבון שייערך. לדבריו החברה הפרה התחייבות זו כלפיו, ועד עתה לא פרעה את חובותיה כלפיו.



לטענת בירנבוים תלוש הדמיית שכר שנמסר לו על ידי הנהלת החשבונות של התשלובת, המבוסס על הסכם העבודה עימו מעלה כי ויטה חייבת לו כ-1.1 מיליון שקל לפי תחשיב של כ-23 אלף שקל בעבור יתרת משכורת ינואר, בונוס עמידה ביעדים 264 אלף שקל, פדיון ימי חופשה 185 אלף שקל, דמי הסתגלות 396 אלף שקל ודמי הודעה מוקדמת בסך 198 אלף שקל. בירנבוים תובע 72 אלף שקל נוספים שלגרסתו החברה ניכתה ממשכורתו לצרכי מס, ביטוח לאומי וביטוח בריאות, אך לא שולמו בפועל לרשויות השונות.



בירנבוים מציין כי הוא פנה בעניין מספר פעמים ליו"ר החברה, אביב אלגור, שהפנה אותו למנהלים המיוחדים שמונו לויטה. לדברי בירנבוים הוא פנה אליהם, והם השיבו שמונו רק לניהול חברות הבנות ולכן אינם יכולים לסייע בידם.



בירנבוים כותב בבקשתו כי חרף ניסיונות הבראה ותוכנית התייעלות מסיבית שיישם בירנבוים בתקופת כהונתו כמנכ"ל התשלובת, שעליהן זכה לשבחים רבים ואשר הגדילו משמעותית את הרווחיות התפעולית של החברה והעמידה אותה על עודף תזרימי שנתי, לפני הוצאות מימון, בסך של כ-25 מיליון שקל, ניצבה התשלובת ערב פיטוריו של המבקש על סף קריסה כלכלית מוחלטת. שבוע לאחר פיטוריו של בירנבוים מונה כונס נכסים לחברות הבנות של ויטה בעקבות חוב כולל המגיע ל-200 מיליון שקל. מחברת ויטה פרי גליל בע"מ לא נמסרה תגובה עד עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully