וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף הגמל חוזר לגייס: צמח ב-200 מיליון שקל באפריל

אתי אפללו

21.5.2009 / 18:35

הציבור החל לצאת באפריל מהקופות הסולידיות: דש גייסה 740 מיליון שקל מתחילת 2009



לאחר שנה ורבעון שבהם היתה בעיקר יציאה של כספים מענף הגמל, הענף סיים את אפריל עם גיוס של 193.5 מיליון שקל.



הגיוסים של אפריל ממתנים את הפדיונות שמהם סבל ענף הגמל בתחילת השנה. בינואר-אפריל נפדו מהענף 541 מיליון שקל. אם רק לפני כמה חודשים הציבור נהר בהמוניו למסלולים הסולידיים, באפריל הציבור דווקא הוציא 220 מיליון שקל מהקופות הכספיות והשקליות. אשכולות שקלית של כלל הובילה את הפדיונות מהקופות הסולידיות, כשאיבדה 76 מיליון שקל. אחריה נמצאת פסגות גדיש כספית, שאיבדה 44 מיליון שקל.



העמיתים שהחליטו לצאת באפריל מהבונקר של הקופות השקליות והכספיות פיספסו את התיקון הגדול שהיה בשווקים מתחילת השנה, והשיגו על החיסכון תשואה של 0.5% מתחילת 2009, לעומת 13% שהשיגו הקופות הכלליות בתקופה זו.



בראש טבלת הגיוסים נמצאת דש גמל, עם גיוס של 95 מיליון שקל באפריל וגיוס של 741 מיליון שקל מתחילת השנה. דש נהנית ממומנטום חיובי בזכות תשואות שליליות נמוכות שהציגה ב-2008.



קצב הצמיחה המהיר של דש לעומת המתחרים הבאים אחריה בשוק הגמל, שהם אקסלנס, המנהלת 15.7 מיליארד שקל ומציגה מתחילת השנה גיוסים בהיקפים נמוכים, והראל, המנהלת סכום דומה, אך סובלת מפדיונות גבוהים, יכול להוביל לכך שאם תימשך מגמה זו, דש תיהפך תוך כמה חודשים לשחקן השלישי בגודלו בענף הגמל, אחרי פסגות וכלל.



דבר זה הוא בשורה לא טובה להראל, שבהתחשב בקצב הפדיונות שהיא מציגה מתחילת השנה 142 מיליון שקל עשויה ליהפך מהשחקן השלישי בגודלו בשוק לשחקן החמישי בגודלו, כאשר דש ואקסלנס מקדימות אותה.



פסגות נמצאת במקום השני בטבלת הגיוסים, עם גיוס של 618 מיליון שקל מתחילת השנה. הדבר המעניין הוא שלאחר שלושה שבועות שבהם פסגות מנהלת את קופות פריזמה, היא הצליחה להוריד את הפדיונות בקופות הגדולות של פריזמה ולסיים את אפריל בגיוס של 31 מיליון שקל.



הפודה הגדול מתחילת השנה היא כלל גמל, שאיבדה 272 מיליון שקל מתחילת השנה, ואחריה ישיר גמל, שמציגה מתחילת השנה פדיונות גבוהים של 171 מיליון שקל, בעיקר בקופות הבנקאיות לשעבר קרן השפע, מירון ומניפה.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully