וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן דיויד רוזנברג: יתכן ששוק המניות בארה"ב עוד לא הגיע לתחתית

סוכנויות הידיעות

21.5.2009 / 20:23

בשנה שעברה חשבו שהשפל של נובמבר יחזיק מעמד אבל במארס התבדנו, אמר הכלכלן הראשי לשעבר של מריל לינץ'



מדד המניות S&P 500 עשוי לצנוח לרמה נמוכה יותר משפל של 12 שנים שאליו נפל ב-9 במארס משום שהצריכה הפרטית בארה"ב לא התאוששה מהמיתון הארוך ביותר מאז שנות ה-30, העריך הכלכלן דיויד רוזנברג, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"עדיין לא קיבלנו אישור כי השפל של מארס יחזיק מעמד", אמר רוזנברג, לשעבר הכלכלן הראשי לצפון אמריקה של מריל לינץ', וכיום הכלכלן והאסטרטג הראשי של חברת ההשקעות גלסקי שף, בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג. "בעבר היתה הדעה הרווחת כי השפל של חודש נובמבר יחזיק מעמד, וכפי שגילינו בשבועות הראשונים של מארס, לא כך הוא", הוסיף.



רוזנברג הוסיף כי ימשיך "לשמור על ראש פתוח לגבי השאלה האם השפל של מארס יחזיק מעמד גם במחצית השנייה של השנה. אני לא בטוח מהיכן יגיע כוח הקנייה", אמר רוזנברג, אשר עזב את מריל לינץ' בחודש שעבר, לאחר שהבנק נרכשו על ידי בנק אוף אמריקה בינואר.



לדבריו, הוא אינו צופה התאוששות של הכלכלה במחצית השנייה של השנה. "אני לא רואה שנרשמת התאוששות בצריכה הפרטית ברבעון השני של השנה", הוסיף.



מדד S&P 500 עלה ב-24% משפל של 11 שנים שרשם ב-20 בנובמבר לבין ה-6 בינואר על רקע הערכות כי הכלכלה מתאוששת. עם זאת, בהמשך מחק המדד את העליות הללו ונפל ב-10% נוספים לשפל של 12 שנים ב-9 במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully