וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל לרמתו הנמוכה ביותר השנה מול המטבעות המרכזיים בעולם; יורד ל-1.39 דולרים ליורו

נמרוד הלפרן

21.5.2009 / 22:16

נסחר מול היורו ברמתו הנמוכה מאז ראשית ינואר; נסחר בשפל של חודשיים מול הין - 94.2 ין לדולר



ה ירד מול ה לרמתו הנמוכה ביותר מאז ינואר, ונחלש מול הין היפאני, על רקע חששות מפני התגברות האינפלציה בארה"ב בעקבות התרחבות הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי.



הדולר נחלש ב-0.9% מול היורו לשער של 1.3899 דולרים ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 1.3904 דולרים ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-5 בינואר. המטבע האמריקאי מאבד 0.7% מול הין היפאני לרמה של 94.21 ין לדולר, השער הנמוך ביותר מאז ה-20 במארס. הדולר נחלש ב-0.6% מול הפרנק השווייצי לשער של 1.0938 פרנק לדולר.







הדולר יורד ב-0.5% מול הליש"ט לשער של 1.5837 דולרים לליש"ט. מוקדם יותר היום נפל הליש"ט מול הדולר ב-1.5% לשער של 1.5883 דולר לליש"ט, רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-10 בנובמבר, לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה בראשונה את תחזית דירוג האשראי המושלם - AAA - של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".



הדולר נחלש מול 15 מתוך 16 המטבעות המרכזיים בעולם, ומדד US dollar Index Future - העוקב אחרי שער הדולר מול שש המטבעות המרכזיים בעולם - ירד היום ב-0.8% לרמה של 80.604 נקודות, רמתו הנמוכה ביותר השנה.



"הגורם העיקרי לחולשת הדולר הוא היער אמון במדיניות המוניטרית והתקציבית של הממשל בארה"ב", אמר מנהל קרן המט"ח Fjord Capital, לורן דבואה, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



מוקדם יותר החודש, הגדיל הבית הלבן את תחזית הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב לשנת התקציב הנוכחית המסתיימת בסוף ספטמבר, ב-89 מיליארד דולר. התחזית החדשה צופה גירעון שנתי של 1.84 טריליון דולר, או 12.9% מהתמ"ג, לעומת תחזית קודמת של הממשל מחודש פברואר לגירעון של 1.75 טריליון דולר, או 12.3% מהתמ"ג. באותה עת, הממשל גם הגדיל את תחזית הגירעון לשנת התקציב הבאה ל-1.26 טריליון דולר, או 8.5% מהתמ"ג, גידול של 87 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת לגירעון של 1.17 טריליון דולר.



היחלשות הדולר היום נרשמת גם על רקע נתוני מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו היום בארה"ב. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב רשם ירידה קלה בשבוע שעבר לאחר זינוק שרשם לפני שבועיים בעקבות פיטורים במגזר הרכב, ומספר הזכאים לדמי אבטלה עלה לשיא זה השבוע ה-16 ברציפות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי.



מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ב-12 אלף ל-631 אלף, לעומת מספר מתוקן של 643 אלף תביעות ראשונות בשבוע הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר התביעות הראשונות לרמה של 625 אלף, לעומת 637 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. המספר הכולל של זכאים לדמי אבטלה עלה ל-6.66 מיליון - הרמה הגבוהה ביותר מאז החל משרד העבודה לפרסם נתון זה בשנת 1967.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: הפעילות במגזר הייצור באזור פילדלפיה המשיכה להתכווץ במאי, זה החודש השמיני ברציפות, אם כי שיעור הירידה בפעילות היה המתון ביותר מאז חודש ספטמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה.



מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב עלה החודש לרמה של מינוס 22.6 לעומת מינוס 24.4 באפריל. קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על כך שנרשמת הרעה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה בפעילות.



מנגד, סיפקה חזית המקרו גם נקודת אור היום: מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בחודש אפריל ב-1% - עלייה ראשונה זה שבעה חודשים - לאחר ירידה של 0.2% בחודש מארס, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד.



"השאלה היא כמה זמן יחלוף בטרם תהפוך הירידה בפעילות לעלייה מתונה. אם המדדים ימשיכו במסלולם הנוכחי, יתכן כי נגיע לנקודה זו במחצית השנייה של השנה", אמר כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדסטיין.



מתוך 10 המדדים הכלכליים שנכללים במדד של קונפרנס בורד, רשמו שבעה עלייה בחודש אפריל, ומחירי המניות היו בעלי התרומה הגדולה ביותר לעליית המדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully