וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפארת מדינת ישראל

נחמיה שטרסלר

22.5.2009 / 7:03

הריצוף בדירה של דליה איציק היה מיושן והשיש במטבח פגום. לכן היא החליפה אותם על חשבון הציבור



>> 111 אלף שקל - זה הסכום שהוציאה דליה איציק על שיפוץ דירתה בירושלים. הכסף הוצא מקופת הכנסת, כלומר על חשבון הציבור.

איציק נכנסה לתפקיד יו"ר הכנסת באפריל 2006, ובתוך חודשים ספורים החלו להתבצע בדירתה עבודות שיפוץ ושדרוג יוצאות דופן. היא לא אהבה את הריצוף בדירה, ולכן זה הוחלף במרצפות קרמיקה יקרות, עניין של 20 אלף שקל. היא גם טענה שיש להחליף את השיש במטבח משום שנגרם לו נזק, וזה היה עניין של עוד 7,000 שקל.



כמו כן רכשה איציק ספה ב-18 אלף שקל, שולחן סלוני ב-11 אלף שקל, וילונות ב-5,000 שקל וציוד למטבח ב-4,000 שקל, ריפדה כורסאות ב-12 אלף שקל וביצעה עבודות צבע ב-14 אלף שקל.



היא תיקנה את תנור ההסקה ב-2,500 שקל, החליפה אמבטיה ב-2,000 שקל והתקינה דוד שמש ב-1,800 שקל. היא גם לא חסכה בחידוש הברזים: 2,000 שקל. כי לאיציק יש טעם משובח - כאשר מדובר בכסף ציבורי.



בדיוק השבוע הודיע יו"ר בית הנבחרים הבריטי, מייקל מרטין, כי בכוונתו להתפטר מתפקידו בקרוב בעקבות שערוריית החזרי ההוצאות של חברי הפרלמנט הבריטי. אמנם מרטין לא נמנה עם אותם חברי פרלמנט שדרשו החזרי הוצאות לא תקינים - מנברשות, דרך עציצים ומושבי אסלה ועד תשלומי משכנתא - אבל הוא הואשם ביצירת אווירה שבה ההוצאות הללו היו לגיטימיות. לכן התפטר.



אבל אצלנו, איציק לא חושבת אפילו על התפטרות. היא אומרת ש"הכל נעשה לפי הנהלים". אך מי המציא את הנהלים הללו?



התקנון מ-96' התיר ליו"ר הכנסת לבצע בדירתו הפרטית (ברגע שהיא נהפכת ל"דירת שרד") עבודות צבע ושיפוצים קלים, הנובעים מבלאי סביר. ואמנם היו"רים היו נוהגים לתקן משהו פה ושם, ולקבל החזרי הוצאות על חשמל וארנונה - וזהו. עד שהגיעה איציק.



ב-2007 שונה תקנון הכנסת, כך שאיפשר הגדלה של הסכומים המיועדים לשיפוץ ושדרוג דירותיהם של יושבי ראש הכנסת. הנוהל החדש מאפשר רכישת ציוד וריהוט וגם ביצוע עבודות שיפוץ חד-פעמיות בסכומים ניכרים. אך מי טיפל בהכנסת השינוי בתקנון? חשב הכנסת אבי לוי והיועצת המשפטית של הכנסת עו"ד נורית אלשטיין - שהם כמובן כפופים לאיציק.



זה סיפור שמריח רע. עמותת אומ"ץ כבר ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד כל המעורבים בפרשה.



הבעיה טמונה בעצם הרעיון של הפיכת דירת היו"ר ל"דירת שרד". למה זה נחוץ? הנימוק הרשמי לכך הוא שהיו"ר צריך לארח בביתו אנשים נכבדים, ולכן הדירה צריכה להיות מפוארת ומאובזרת. איזה קשקוש. היו"ר יכול לארח בכנסת עצמה, במסעדה או במלון - וכך האורח החסוד לא ייאלץ לראות את השיש הפגום במטבח.



האם אנחנו, מדינה קטנה עם צרות גדולות, צריכים להתפאר ב"דירת שרד"? זה מזכיר מדינות עולם שלישי באפריקה.



לכן ראוי לבטל לחלוטין את כל הנוהל של "דירת שרד" ליו"ר. גם רובי ריבלין, יו"ר הכנסת הנוכחי, חושב כך - ולכן הוא מתכוון לבטל את הנוהל כולו. יושבי הראש יסתדרו גם בלי שהציבור הרחב יתחזק וישפץ את דירותיהם הפרטיות.



לפרשה יש גם פן פוליטי. איציק רוצה להתמודד על תפקיד נשיא המדינה - לאחר תקופת פרס. גם ריבלין מעוניין בתפקיד. לכן זה לא מקרה שהפרשה התפוצצה דווקא עכשיו, כאשר ריבלין הוא היו"ר ואיציק היא חברת אופוזיציה מהספסלים האחוריים.



דליה איציק



גיל: 56 מגורים: ירושלים מצב משפחתי: נשואה + 3 השכלה: תואר ראשון במשפטים תפקיד: ח"כ בסיעת קדימה תפקידים קודמים: יו"ר הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully