וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במידרוג מוטרדים ממדיניות הדיווידנדים של אפריקה תעשיות

מאת אתי אפללו ומיכאל רוכוורגר

22.5.2009 / 7:07

אופק הדירוג של אפריקה תעשיות נותר שלילי. מידרוג הורידה את הדירוג של בסר אירופה: "החברה תתקשה להשלים פרויקטים ולממשם"



>> מידרוג הורידה את הדירוג של אפריקה תעשיות מ-A2 ל-A3. היא הותירה את אופק הדירוג השלילי. הסיבה להורדת הדירוג היא הערכת מידרוג כי התארך פרק הזמן עד להצפת ערך מהשבחת נכס הנדל"ן שנרכש ברוסיה ביולי 2007 בהשקעה של 23 מיליון דולר, לנוכח המשבר שפקד את הכלכלה ברוסיה.

אפריקה תעשיות מחזיקה בנכס באמצעות Koa Gas, וממשיכה לפעול לקבלת אישור לתוכניותיה להקמת פארק תעשייה במקום.



בנוסף, הורדת הדירוג משקפת את האטת יחסי הכיסוי של החוב המאוחד נטו באמצעות התזרים התפעולי המאוחד לכ-8 שנים ב-2008, לעומת 2-4 שנים ב-2003-2007. ואולם מידרוג מציינת לטובה תהליך ההתייעלות שבו נקטה החברה, שהוביל לצמצום בהוצאות.



אופק הדירוג השלילי נובע מהמדיניות הפיננסית שבה נוקטת בעלת השליטה, אפריקה השקעות, ושכוללת מימוש והנזלת נכסים. אפריקה תעשיות חילקה דיווידנדים בהיקף של 30 מיליון שקל מתחילת 2009.



בתוך כך, הודיעה מידרוג על הורדת דירוג לחברת בסר אירופה מדירוג A3 באופק שלילי לדירוג Baa1 והותרת האופק השלילי. מידרוג סבורה כי לנוכח המשבר הכלכלי היתה עלייה ברמת הסיכון העסקי והפיננסי של החברה.



בסר אירופה הקפיאה את פעילויות שונות בפולין, רומניה, בולגריה וגיאורגיה. להערכת מידרוג, ייתכן שהמשך העמקת המשבר והשינויים בשווקים יקטינו את הסיכויים לביצוע פרויקטים חדשים, וכן את סבירות מימושם של הפרויקטים שבביצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully