וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד המוביל: יוסי בכר

TheMarker

22.5.2009 / 7:07

כמנכ"ל האוצר העביר בכר את הרפורמה שחייבה את הבנקים למכור את קופות הגמל וקרנות הנאמנות. שמות נוספים שעלו כמועמדים להחלפת דני דנקנר: דני גילרמן, אברהם ביגר, אברהם שוחט ואירית איזקסון



>> הסכסוך החריף בין שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, לבין סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, צפוי להסתיים בקרוב כשאריסון תמלא כמעט את כל דרישות בנק ישראל. היו"ר דני דנקנר צפוי להגיש את התפטרותו בימים הקרובים - לא יאוחר מיום שלישי הקרוב, היום שבו יפורסמו הדו"חות הכספיים של הבנק לרבעון הראשון של 2009. בבנק הפועלים הפנימו כנראה שאם דנקנר לא יתפטר, בנק ישראל יפתח בהליך ההדחה תוך כמה ימים.

אחרי שהשבוע הגיעו הצדדים לסיכום לגבי הקמה של ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים, מסתמן פתרון גם בגזרת העימות בין דירקטוריון הבנק, בראשות דנקנר, למפקח על הבנקים רוני חזקיהו. נראה כי בפגישה חשאית שהתקיימה שלשום בבנק ישראל - בהשתתפות דנקנר, פישר וחזקיהו - הצדדים הגיעו להבנות בנוגע לעזיבתו של דנקנר.



אף שדנקנר לא הודיע על התפטרותו באופן רשמי, הנהלת בנק הפועלים ובנק ישראל החלו לנהל משא ומתן בנוגע למועמדים לתפקיד. המועמד הבולט כרגע הוא יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר בין השנים 2003 ל-2007.



בכר, 54, דחה בעבר הצעה של נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין, להיות המפקח על הבנקים. גולת הכותרת של תקופת כהונתו באוצר היא רפורמת בכר, שכחלק ממנה מכרו הבנקים את קרנות הנאמנות וקופות הגמל.



בנאום שנשא לפני כשבוע תקף דנקנר את רפורמת בכר: "הרפורמה הזו העבירה את החיסכון באבחת חרב לידיים חדשות - פחות מנוסות, פחות מפוקחות, יותר יקרות. לא הוכן מארג פיקוח ההולם שינוי כה משמעותי, לא ננקטו צעדי הזהירות המתחייבים, והתוצאות הקשות גלויות לעיני השמש".



לפני שהצטרף לאוצר היה בכר שותף-מנהל במשרד רואי החשבון ליובושיץ-קסירר. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בכלכלה ובחשבונאות (בהצטיינות), מוסמך במינהל עסקים ובעל דוקטורט במימון מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. בין 1986 ל-1991 לימד בביה"ס למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. ב-1990-1993 שימש יועץ לרשות ני"ע בתחום התקינה החשבונאית. בכר היה גם חבר בכמה ועדות מקצועיות של לשכת רואי החשבון. מ-1990 משמש בכר מרצה בביה"ס למינהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב.



אתמול הועלה גם שמו של דני גילרמן כמועמד להחליף את דנקנר. גילרמן, 64, היה שגריר ישראל באו"ם ב-2002-2008. קודם לכן שימש דירקטור בבנקים לאומי והבינלאומי, וכיהן כנשיא איגוד לשכות המסחר. הוא גם היה חבר בוועדה המייעצת לראש הממשלה לענייני כלכלה וחברה ובוועדות ממלכתיות אחרות.



בספטמבר 2008 הקימו גילרמן ומתיו ברונפמן, בעל השליטה בבנק דיסקונט, קרן השקעות בשם קרן ההזדמנויות הישראליות, שמטרתה היתה להתמקד בתחומי אנרגיה חלופית, מים וחקלאות. גילרמן הודיע כי יכהן כשותף ויו"ר הקרן. אלא שהקרן הוקמה בשיאו של המשבר, עם קריסת ליהמן ברדרס, ולכן הוחלט להקפיא את פעילותה.



שמות נוספים שעלו בתקופה האחרונה כמועמדים להחליף את דנקנר: אברהם ביגר, יו"ר מכתשים אגן; אברהם (בייגה) שוחט, שר האוצר לשעבר, ואירית איזקסון, יו"ר ישראכרט ודירקטורית בפועלים מטעם אריסון. ב-2007 עצר בנק ישראל ניסיון של אריסון למנות את איזקסון לתפקיד סגנית יו"ר הבנק - לא בשל כישוריה, אלא בגלל כשלים שמצא בהליך המינוי. על פי הערכות, בבנק ישראל לא מתנגדים כעת למינויה, אבל ייתכן שבשל קירבתה לאריסון שני הצדדים יעדיפו למנות מועמדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully