וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פחות משלוש שנים: השותפות בין קייזמן לאריסון בגרמניה בסכנת פירוק

מאת מיכאל רוכוורגר

22.5.2009 / 7:38

הרקע: קייזמן לא מוכן להזרים כספים לחברת הנדל"ן המשותפת המחזיקה בכ-4,000 דירות להשכרה בברלין. אריסון הציעה לקייזמן לרכוש את חלקו תמורת 80 מיליון שקל - אך קייזמן דורש יותר



>> לאחר פחות משלוש שנים של שותפות בגרמניה, החברות שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון ו-ADO אירופה שבשליטת עדי קייזמן בדרך לסיום הרומן העסקי. זאת נוכח המחלוקות שהתגלו בין הצדדים באשר להמשך האסטרטגיה העסקית של החברה המשותפת בשם ADO נכסים, המחזיקה בכ-140 בניינים שבהם כ-4,000 דירות להשכרה, בעיקר בברלין.

הבניינים אמנם מניבים תזרים מזומנים חיובי, אך הצדדים נדרשו באחרונה להזרים כסף נוסף להשבחתם - ולפי מקורות המעורים בנעשה בחברה קייזמן לא היה מוכן בשלב זה להזרים סכומים נוספים. בנוסף, בשיכון ובינוי לא פוסלים הרחבת ההשקעות בגרמניה.



קייזמן, העסוק בימים אלה בהסדר חוב של אסים, כנראה פחות מעוניין בכך. בעקבות כך, לפי ההערכות מנסה שיכון ובינוי להיפרד מקייזמן והציעה לו לרכוש את חלקו (50%) בחברה תמורת כ-70-80 מיליון שקל. ואולם לפי ההערכות, קייזמן מעוניין לקבל סכום גבוה בהרבה.



שיכון ובינוי השקיעה עד כה בחברה המשותפת, המנוהלת על ידי רבין סביון, כ-30 מיליון יורו, וקייזמן השקיע כ-20 מיליון יורו נוספים.



שיכון ובינוי, בניהולו דאז של אורי שני, הצטרפה בנובמבר 2006 אל קייזמן שהשיק פעילות נדל"נית בגרמניה ב-2005. הצדדים הקימו את חברת ADO נכסים ותיכננו לרכוש כ-10,000 דירות בהשקעה של כ-300 מיליון יורו - אך בשל המשבר בשווקים לא התקדמו התוכניות של השותפים לפי התכנון המקורי.



עד כה רכשו הצדדים כ-3,200 דירות להשכרה וכן בנייני משרדים בשטח כולל של כ-200 אלף מ"ר. שווי הנכסים מוערך במיליארד שקל, וכנגדם התחייבויות של כ-800 מיליון שקל. לפי המקורבים לצדדים, קייזמן ואנשי שיכון ובינוי ינסו בימים הקרובים להיפגש שוב בכדי לנסות ולהגיע להסכמות לגבי המשך דרכם המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully