וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: בטווח הבינוני והארוך תימשך המגמה החיובית; לאומי: לנוכח ביצועי השוק עולה הסבירות לתיקון

טל לוי

22.5.2009 / 7:52

בשני הבנקים הגדולים סבורים כי גם לאחר גל העליות ניתן למצוא מניות זולות - אך לא מפרטים את שמן



"בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות, וההערכות כי הידרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות לתמוך במגמה החיובית בשווקים. עם זאת, גל העליות של החודשים האחרונים פותח אפשרות למימושי רווחים, כפי שנרשמו בשוק לפני מספר ימים, ואנו סבורים כי יתכנו תיקונים נוספים גם בהמשך. עם זאת, הערכתנו היא כי בטווח הבינוני והארוך המגמה החיובית תימשך בשווקים" כך כותבים הבוקר כלכלני בנק הפועלים בסקירה אופטימית למדי שמגיעה לאחר כמה חודשים שליליים.



בבנק לאומי משגרים הערכה אופטימית שבצידה אזהרה ולפיה "התמקדות המשקיעים בסימנים אופטימיים לכך ששיאו של המשבר מאחורינו, תוך התעלמות מההסביבה המאקרו-כלכלית עגומה, עשויה לתמוך בהמשך המגמה החיובית. יחד עם זאת, לנוכח ביצועי השוק המקומי בתקופה האחרונה עולה הסבירות לתיקון. למשקיעים לטווח ארוך המעוניינים לטייב את תיק ההשקעות שברשותם, ניתן למצוא ניירות ערך במחירים נוחים גם לאחר גל העליות האחרון". גם בבנק לאומי לא חושפים באילו ניירות ערך מדובר.



גם לאחר העליות שנרשמו בשוק המניות המקומי בחצי השנה האחרונה סבורים בבנק הפועלים כי ישנן לא מעט מניות זולות כך שניתן לבנות פוזיציה מנייתית בראייה ארוכת טווח גם לאחר העליות האחרונות. עם זאת, בבנק לא חושפים באילו מניות מדובר.



בסיכום עליות השערים שנרשמו בשבועות האחרונים, עלה מדד תל אביב 100 לרמתו באוקטובר אשתקד, קרי זינוק של כ-50% מרמת השפל שנקבעה בנובמבר 2008.



לדעת בנק הפועלים, גורם מרכזי שתומך בהתאוששות השווקים בחודשים האחרונים הוא היעדר חלופות השקעה אטרקטיוויות באפיקים הסולידיים. הריבית הנמוכה השוררת במשק, לצד התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, הן בישראל והן בעולם, מביאות להגדלת התאבון של המשקיעים לסיכון. ההערכות הן, כי סביבת ריבית הנמוכה תימשך גם בטווח הקצר והבינוני בעקבות המיתון הגלובלי, וסביבה זו צפויה להמשיך ולתמוך באפיק המנייתי.



ההשקעה במק"מ אטרקטיווית



בשוק הסולידי ממליצים בבנק הפועלים לשמר את מרכיב הנזילות ומח"מ השקעות קצר בתיק האג"ח וכי המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ למשקיעים המבקשים השקעה עם תנודתיות וסיכון נמוכים.



בבנק לאומי כותבים כי האפיק הממשלתי רשם השבוע עליית תשואות חדה, בפרט באיגרות החוב הארוכות. על אף עליה זו, מעריכים בבנק כי טרם הגיעה המגמה השלילית לסיומה. זאת בעיקר לנוכח הצפי לעלייה עתידית בריבית המוניטארית בעקבות הצפי לעלייה בסביבה האינפלציונית, הגיוס הממשלתי הצפוי וכן תיאבונם הגובר של המשקיעים לסיכון אשר נראה כי יתרום להמשך הסטת הכספים לאפיקים ספקולטיוויים יותר.



עוד סבורים בבנק לאומי כי על אף מהלך עליית התשואות שחל לאחרונה באיגרות הממשלתיות ובפרט באלו הארוכות, כי הסיכון הכרוך בהשקעה בהן עודנו גבוה. זאת בעיקר נוכח הצפי לגיוסי האוצר והתיאבון הגובר בקרב המשקיעים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר דוגמת מניות ואגרות חוב קונצרניות. עם זאת, נסייג ונאמר כי לנוכח העלייה ברמת התשואות באפיק הממשלתי, במידה ויחול תיקון באפיקים בעלי רמת סיכון גבוהה יותר, צפוי זה הראשון ליהנות מירידת תשואות, אם כי לטווח קצר בלבד. בנוסף, משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully