וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוטבול דורש עשרות מיליוני שקלים מבעלי קלאב הוטל בעד "פתרון סכסוכים"

גידי וייץ

22.5.2009 / 8:00

אסי אבוטבול חתם הסכם עם ניסן חקשורי, המסוכסך עם שותפו ברשת המלונות, ודרש כסף תמורת "שירותי ייעוץ"



ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול דורש עשרות מיליוני שקלים מאיל-ההון ניסן חקשורי, מעשירי ישראל ומבעלי רשת המלונות קלאב הוטל. חקשורי, המחזיק בכמחצית ממניות קלאב הוטל, נתון זה כמה שנים בסכסוך עסקי יצרי וסוער עם שותפו, איש העסקים משה בובליל. ל"הארץ" נודע כי בפברואר 2007, בעת שאסי אבוטבול שהה במעצר בית בביתו במרינה בהרצליה, הוא חתם בשמה של חברה קפריסאית בשם tramba ole s.a הסכם עם חקשורי. בהסכם, שהגיע לידי "הארץ", נכתב: "חקשורי מצהיר כי התגלעו סכסוכים בין בעלי המניות בקבוצת קלאב הוטל וכי הוא מעוניין שהחברה הזרה תעניק לו שירותי ייעוץ לעניין הטיפול בסכסוכים ומציאת דרכים לפתרון המחלוקות". בהמשך ההסכם נכתב כי בעד שירותים אלה, "החברה הזרה תהא זכאית לתמורה השווה ל-10% מכל סכום אשר יקבל חקשורי...מבעלי המניות בקבוצת קלאב הוטל".



בשבועות האחרונים שלחה פרקליטתו של אבוטבול, עו"ד בטי הררי, שני מכתבים לחקשורי, ודרשה ממנו לכבד את ההסכם ולהעביר לאבוטבול את הכסף. במכתב הראשון שנשלח לחקשורי במארס, כותבת לו עו"ד הררי, כי "ידוע לך היטב כי בעת החתימה על ההסכם כבר סיפקה לך מרשתי את חלק הארי של השירותים המפורטים בהסכם והמשיכה לספקם גם לאחר החתימה על ההסכם".



בסיום המכתב תובעת עו"ד הררי שחקשורי יעביר לחברה, בתוך עשרה ימים, "10% מכל סכום שהתקבל אצלך ע"י מי מבעלי המניות בקבוצת קלאב הוטל הכוללת את כל חברות האם, חברות הבת, חברות אחיות וכל החברות הזרות הרשומות בחו"ל".



במכתב נוסף, שנשלח לפרקליטו של חקשורי השבוע, כותבת עו"ד הררי: "התחמקות מקיום התחייבויותיו לא תותיר למרשתי ולנציגה, מר אסי אבוטבול, כל ברירה אלא לחשוף בפני בית המשפט את מהות הסכסוך שבגינו נעשה ההסכם ואת הפתרונות אותם נתנה מרשתי למרשך. אין ספק שחשיפת ההסכם והנסיבות האופפות אותו עלולה לפגוע פגיעה קשה בתדמיתו של חקשורי, ונראה כי ייטב לשני הצדדים לסיים את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט ותוך שמירה על פרטי העסקה, נשוא ההסכם".



חקשורי מנהל בשנים האחרונות מאבק משפטי עם שותפו בובליל על השליטה בחברת "קלאב הוטל", שהשניים מחזיקים במשותף. בשנים האחרונות חיפש חקשורי איש עסקים שיסכים לקנות את חלקו בחברה, שהוערך אז בכ-100 מיליון אירו. לדברי חקשורי, בשלהי 2006 פנו אליו שני רבנים מנתניה, אחד מהם הרב חכם שלמה יוסף, והציעו לו לפגוש את האדם שיוכל לסייע לו לפתור את הסכסוך המתמשך ולמצוא קונה, העבריין אבוטבול. חקשורי פגש את אבוטבול כמה פעמים בדירת האחרון בהרצליה, בליווי הרבנים, ובסיום הפגישות חתמו השניים על ההסכם.



לדברי חקשורי, הכספים הובטחו לאבוטבול רק אם הוא ימצא לו קונה, אבל פרקליטתו של אבוטבול דוחה את הפרשנות הזאת מכל וכל. לטענתה, "השירות שנתנה מרשתי היה ייעוץ לפתרון סכסוכים שנתגלעו בין בעלי המניות בקבוצת קלאב הוטל. אין בהסכם ואף ולא במלה כל זכר לעסקת תיווך".



אחת השאלות שנותרה פתוחה היא, מהם, אם בכלל, שירותי הייעוץ שהעניק אבוטבול לחקשורי עוד לפני שנחתם ההסכם, כנטען במכתבים? חקשורי טען השבוע שלא קיבל כל שירותים מאבוטבול, וכי אין לו מושג במה מדובר. עוד טוען חקשורי שההסכם עם אבוטבול הוגבל בזמן, עד סוף 2007, ולכן הוא אינו בתוקף. בנוסח ההסכם שהגיע לידי "הארץ" יש שורה בכתב יד המגבילה את תוקף ההסכם, אך השורה הזאת מחוקה בעט.



חקשורי הוא מקורבם של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, ושל ח"כ שאול מופז. בשנים האחרונות עמד בראש עמותה בשם "אזרחים תומכי מופז", שתכליתה לקדם את הקריירה הפוליטית של שר הביטחון לשעבר. חקשורי נחשב לאחד מהתורמים הגדולים לעמותת אלע"ד, הרוכשת בתי ערבים במזרח ירושלים, ולמוסדות צדקה. את הונו עשה בעסקי מסחר.



אבוטבול, מצדו, נתון כבר שנתיים במעצר עד תום ההליכים: במאי 2007, שלושה חודשים לאחר החתימה על ההסכם עם חקשורי, הוגש נגדו ונגד 23 אחרים, כתב אישום חמור וחריג בהיקפו. לטענת הפרקליטות, הנאשמים היוו יחד אחד מארגוני הפשיעה הגדולים בישראל. כתב האישום מיחס לאבוטבול אישומים שונים, רובם סחיטה באיומים של אנשי עסקים ישראלים וצרפתים, הפועלים בישראל. עוד מיוחסות לאבוטבול ונאשמים האחרים בחברות בארגונו, עבירות איומים, חברות בארגון פשיעה, הצתות ועבירה על איסור הלבנת הון.



עוד קובע כתב האישום כי אבוטבול "ניהל את הארגון, הנחה את הכפופים לו וכיוון את פעולותיהם, והכל במטרה לקדם את פעילויותיו הפליליות של הארגון. הנאשם החליט, בהתאם למידע שקיבל, מיהם האנשים שהארגון יפעל בכוח ובאיומים לסחיטתם ומהם דמי הסחיטה שידרשו".



לטענת התביעה, אבוטבול קיבל דיווחים שוטפים מחברי הארגון על פעולות הסחיטה שעשו והורה להם כיצד להמשיך ולנהוג עם הנסחטים. "במסגרת תפקידו, הורה הנאשם ליתר חברי הארגון לנקוט סנקציות אלימות כנגד הנסחטים ואף לעתים נטל חלק פעיל במעשי האלימות. חברי הארגון דאגו כל העת לרווחתו, איבטחו אותו בביתו ובכל מקום אליו הלך, ומילאו את דרישותיו היום-יומיות, הכל מכספי הארגון". אבוטבול מכחיש את האישומים נגדו. בקרוב צפויה הכרעת דין בעניינו.



בחקירה המשטרתית של היחידה לחקירות בינלאומיות (היאחב"ל) נגד אבוטבול, עלה גם ההסכם עם חקשורי. המידע שאספה המשטרה לימד את החוקרים שאבוטבול ביקש מאנשי הארגון שלו לצלם את מעמד חתימת ההסכם עם חקשורי במצלמת וידיאו, כדי שחקשורי לא יתכחש לה מאוחר יותר. עוד עולה שאבוטבול ניהל שיחות רבות על ההסכם עם הנאשמים בהשתייכות לארגון הפשיעה שלו. ביום חתימת ההסכם שוחח עם יד ימינו, אלברט סיטבון, העומד בימים אלה לדין, ואמר לו: "אנחנו הורדנו את כל האנשים מסביב, מה לא עשינו בשבילו". עוד עלה בחקירת המשטרה שחקשורי ואבוטבול שוחחו על עניינים שונים ובכללם המשבר בקלאב הוטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully