וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר ממשיך להיחלש בעולם ולראשונה מאז ינואר הוא יורד לרמה של 3.95 שקל

טל לוי

22.5.2009 / 8:33

בבנק ישראל הבהירו אתמול כי לפי שעה ימשיכו לרכוש 100 מיליון דולר ביום עד להודעה חדשה



לאחר כמה ימי צניחה חופשית, הדולר ממשיך להיחלש גם הבוקר: בשעה זו מאבד הדולר 1.5% והוא נסחר ברמה של 3.95 שקלים. הפעם האחרונה בה נסחר הדולר מתחת לרמה של 4 שקלים היתה ב-27 בינואר 2009.



גם בעולם נמשכת חולשת המטבע האמריקאי לאחר שאתמול צנח הדולר לרמתו הנמוכה ביותר מאז ינואר על רקע חששות מפני התגברות האינפלציה בארה"ב בעקבות התרחבות הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי. כעת נסחר הדולר ברמה של 1.39 דולר ליורו.



בבנק הפועלים ובבנק לאומי קושרים את ביצועי הדולר בישראל לביצועיו בעולם: בהפועלים מציינים כי "השקל התחזק השבוע מול הדולר, במקביל למגמת ההיחלשות של האחרון מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי" וכי "השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם".



בבנק לאומי כותבים כי "השבוע נחלש הדולר מול השקל, זאת בדומה למגמה בעולם אך באופן חד הרבה יותר. לחולשתו העודפת של הדולר מול המטבע המקומי תרם פרסום של סיטיגרופ: בעקבות פגישה שקיימו כלכלני סיטיגרופ עם ראש מחלקת המחקר של בנק ישראל, פירסמו הכלכלנים כי הם סבורים שבנק ישראל מחפש אסטרטגיית יציאה מתאימה ממדיניות רכישות המט"ח היומיות שהוא מבצע. פרסום זה גרר גל מכירות של הדולר, שהביא גם להפעלת פקודות מכירה רדומות (סטופ-לוס) שהעצימו את המגמה. גם תגובת הכחשה שפרסם בנק ישראל, בה טען כי ימשיך במדיניות רכישות המט"ח בקצב הרגיל, לא בלמה את התחזקות השקל".



בעולם נחלש הדולר בעקבות הסנטימנט החיובי שאפיין את שווקי ההון. סנטימנט זה הפחית את מפלס החששות בקרב המשקיעים, מה שרופף את אחיזתם בשטר הירוק הנתפס כבטוח יותר. בנוסף, פירסומו של פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח של ה-FED מה-29 באפריל, בו הובעה ציפייה להתאוששות איטית של הכלכלה האמריקאית, הוסיף לחולשתו של השטר הירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully