וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל גינת, מנהל הפיתוח של מנו ספנות: "ההפלגות לאלניה שבטורקיה יותר מבוקשות מההפלגות לקפריסין"

עירית רוזנבלום

22.5.2009 / 10:09

לדבריו, מדובר בעיקר בנוסעים בודדים ופחות בוועדי העובדים שעדיין לא מוכנים לשוט ליעד זה



"ההפלגות לאלניה שבטורקיה יותר מבוקשות מההפלגות לקפריסין", כך אמר ל-TheMarker איל גינת, מנהל הפיתוח של חברת האוניות מנו ספנות. לדבריו, מדובר בעיקר בנוסעים בודדים ופחות בוועדי העובדים שעדיין לא מוכנים לשוט ליעד זה. כזכור, מרבית ועדי העובדים הוציאו השנה את טורקיה ממסלול הטיולים והנופשים שלהם.



יו"ר התאחדויות המלונות בטורקיה, אחמד בארוט, אחד מ-50 המלונאים הטורקים שבאו לישראל, אמר ל-TheMarker שהישראלים חשובים למלונאות הטורקית, אך עם זאת, יש לזכור שמתחרותיה ספרד ויוון, מאבדות תיירים בגלל המשבר הכלכלי יותר ממנה. "באחוזים, טורקיה היא היעד הנמכר ביותר בכל אזור הים התיכון מבין מדינות כמו ספרד, פורטוגל ויוון", אמר בארוט. לדבריו, הייתה ירידת מחירים מסוימת במלונות אנטליה לעומת הקיץ שעבר בגלל המשבר הכלכלי העולמי, אך לא בכולם. "יש מלונות שהם מלאים ולא עושים הנחות", ציין.



באירוע שהתקיים בתל אביב, נשמעו גם קולות אחרים מאלה המבקשים ללמד את הטורקים לקח בשל העמדות שהציג ראש הממשלה ארדואן כלפי ישראל בתחילת השנה. חנן זיידרמן הפעיל בקרנות שונות, סיפר על 13 בתי כנסת עתיקים של מגורשי ספרד ופורטוגל במאה ה-15 באיזמיר. "ביחד עם הקהילה היהודית אנחנו מביאים אנשים לראות איך הטורקים שומרים על בתי הכנסת. זהו גשר בין העמים", אמר.



מפיק הקולנוע ניר קינן הקרין קטע מסרט שעשה על מסע של אב משותק ובנו בדרך הליקית בטורקיה בספטמבר 2008. "כל המגעים שלנו עם הטורקים היו מצוינים", סיפר, "אני לא חושב שהאווירה בהרים ובכפרים השתנתה. הבעיה היא בספירה הפוליטית. כמי שגר ליד כפר ערבי, אני חושב שצריך 'סולחה'", הציע.



במפגש עם המלונאים ונציגי משרד התיירות הטורקי, השתתף גם הקונסול הכללי המיועד לטורקיה, משה קמחי, שייכנס לתפקיד באוגוסט. שגריר טורקיה בישראל, נמיק טאן, בירך אותו וסיפר שקמחי הוא בן עירו ובן גילו של ראש הממשלה הטורקי ארדואן ולדבריו "הוא יותר טורקי מהטורקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully