וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר והאג"ח של ארה"ב נופלים בשל חשש לדירוג האשראי של ארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.5.2009 / 10:25

מחיר הזהב עולה ליותר מ-950 דולר לאונקייה לראשונה זה חודשיים



הדולר נפל לשפל של 4 חודשים מול היורו ונחלש מול הין. האג"ח האמריקאיות נופלות ומחיר הזהב יורד, בשל החששות כי ארה"ב עשויה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.



הדולר ירד ל-1.3912 דולר ליורו בלונדון, לאחר שירד ל-1.3955 דולר ליורו - השער הנמוך ביותר מאז ה-5 בינואר. המטבע האמריקאי נחלש מול היורו ב-3% השבוע. הין עלה ל-94.21 ין לדולר, לאחר ששר האוצר של יפאן אמר כי הממשלה לא תתערב בשוק המטבעות והבנק המרכזי של יפאן העלה את התחזית הכלכלית שלו.



חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס הורידה אתמול את התחזית שלה לדירוג האשראי AAA של בריטניה, וביל גרוס, מנהל ההשקעות בפאסיפיק אינווסטמנט אמר אתמול כי הדבר יקרה בסופו של דבר גם לארה"ב.



הדולר נחלש מול 12 מתוך 16 המטבעות המובילים, לאחר שהתשואה על האג"ח האמריקאיות עלתה אתמול בשיעור החד ביותר זה שבועיים, על רקע החששות כי הממשלה תתקשה לממן את הוצאות התקציב שלה, ולאחר קריסת בנקיונייטד פיננשל, הבנק האמריקאי הגדול ביותר שקרס השנה.



מחיר הזהב, המשמש להשקעה בטוחה כנגד היחלשות הדולר, עולה לשיא של כמעט חודשיים בעקבות שבועיים של עליות, ב-1.4 דולר ל-952 דולר לאונקייה, במסחר האלקטרוני בגלובקס. מחיר הזהב טיפס ב-7.2% מתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully