וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם רויטר: היצואנים נרדמו בשמירה והפסיקו לגדר מט"ח כי הם חושבים שבנק ישראל ישמור עליהם

טל לוי

22.5.2009 / 11:19

רויטר: אי אפשר לדעת לאן ילך הדולר אבל כולם מפרסמים תחזיות; אל תאמינו"



"ביום חמישי לפני שבוע, ב-14 במאי 2009, העריכו בדויטשה בנק שהדולר יגיע בתוך 3 חודשים לרמה של 4.35 שקלים וטענו שהדולר לא ירד מתחת לרמה של 4.05 שקלים. צריך להבין: איש אינו יודע מה יקרה לדולר בהמשך.. כשאני נדרש לתת תחזית אני מסתמך על העסקות העתידיות בדולר אבל אנחנו לא עובדים על סמך התחזיות הללו. אף אחד לא יודע להגיד לאן ילך הדולר אבל כולם מפרסמים תחזיות. אל תאמינו להם." כך אומר המנכ"ל והבעלים של חברת חיסונים פיננסיים, ד"ר אדם רויטר.



רויטר הוא יועץ המט"ח של מכון היצוא ולדבריו "היצואנים נרדמו בשמירה והם מגדרים פחות את סיכוני המט"ח שלהם. היצואנים הגדולים ממשיכים לגדר אבל יצואני השורה השניה והשלישית מצמצמים את הגידורים מתוך טענה שבנק ישראל קונה דולרים ולכן הוא שומר עליהם. זה מסוכן מאד".



בשבוע האחרון עוסק שוק המט"ח בעיקר בשאלה מתי יפסיק בנק ישראל לרכוש דולרים ומה יקרה לדולר ברגע שזה יקרה. בבנק ישראל מודעים לספקולציות הללו ואתמול מיהרו להוציא שם הודעה לפי רכישת הדולרים נמשכת כרגיל. עם זאת, לכולם ברור כי הבנק לא יכול לרכוש דולרים לעד.



"בנק ישראל נמצא בבעיה: מצד אחד הוא קונה דולרים ומצד שני הוא אינו מצליח לספוג את כל השקלים שהוא מזרים לשוק ובכך למעשה הוא מדפיס כסף. הבעיה היא שהזרמת הכסף מעוררת חששות לאינפלציה, מה שיצריך העלאת ריבית. במידה ובנק ישראל יעלה את הריבית הוא יחזק את השקל שכן ארצות הברית לא צפויה להעלות את הריבית בקרוב" אומר רויטר. בחיסונים פיננסיים מעריכים שבנק ישראל יפסיק לרכוש מט"ח ברגע שיראה אפילו שיפור קל במצב המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully