וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוגר ביוטכנולוגיה, שהוקמה על ידי הישראלי אריה בלדגרין, נמכרה לג'ונסון את ג'ונסון בכמיליארד דולר

TheMarker Online

22.5.2009 / 14:32

בלדגרין מכר ב-2007 את אחזקותיו בחברה אחרת, אג'נסיס, לפי שווי של 537 מיליון דולר



ג'ונסון אנד ג'ונסון, ענקית מוצרי הבריאות והטיפוח, הודיעה כי תרכוש את קוגר ביוטכנולוגיה, המייצרת תרופות ניסיוניות לסרטן, בסכום של כמעט מיליארד דולר. החברה נוסדה על ידי הישראלי אריה בלדרין, אשר מחזיק בכ-4.2% ממנה.



ג'ונסון אנד ג'ונסון תרכוש את החברה במחיר של 43 דולר למניה, פרמיה של 16% מעל מחיר הסגירה של המניה אתמול בנסד"ק, של 36.98 דולר למניה, כך מסרו החברות בהודעה משותפת.



האנליסט סימוס סימונידיס אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי ההצעה היתה "כמה מאות מיליוני דולרים פחות" מהמחיר שצפה עבור קוגר. "לא אהיה מופתע אם תוגש הצעת רכש נוספת לקוגר, לאור הפרמיה הנמוכה. מישהו יכול תמיד להציע מחיר גבוה יותר".



קוגר, שנוסדה ב-2003, פועלת בשוק התרופות לסרטן שמגלגל 78 מיליון דולר בשנה, ונחשבה על ידי אנליסטים כיעד רכישה מועדף על ידי חברות התרופות הגדולות. קוגר פיתחה תרופה לטיפול בסרטן הערמונית, שנמצאת כעת בשלבי בדיקה מתקדמים.



מנכ"ל קוגר, אלן אברבוך, אמר בהודעה כי העסקה מחזקת את תפקידה המוביל של החברה בטיפול בסרטן הערמונית "עם חברת מוצרי בריאות מובילה בעלת מומחיות, משאבים, נחישות ומוטיבציה לספק את התרופה לחולי סרטן שזקוקים לה".



בשנת 2007 מכר בלדרין את אחזקותיו בחברת אג'נסיס, גם היא חברת ביוטכנולוגיה, לחברת התרופות היפאנית אסטלה, לפי שווי של 537 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully