וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר רשם הנפילה השבועית החדה מאז מארס מול היורו; נסחר מעל ל-1.4 דולר ליורו

נמרוד הלפרן

22.5.2009 / 17:14

הדולר נפל ב-3.6% מול היורו השבוע; נסחר מול הין בשפל של 9 שבועות - 94.234 ין לדולר



הדולר נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית ינואר, ונסחר מעל לשער של 1.4 דולר ליורו. זאת, על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי המושלם של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - בעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי. המטבע האמריקאי נמצא כעת בדרכו לנפילה השבועית החדה ביותר מול היורו מאז חודש מארס, ונסחר מול הין היפאני בשפל של 9 שבועות.



הדולר נחלש ב-0.8% מול היורו לשער של 1.4007 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 1.4019 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-2 בינואר. בסיכום שבועי, נפל הדולר מול היורו ב-3.6% - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-20 במארס.



הדולר מאבד 0.2% מול הין היפאני לרמה של 94.234 ין לדולר. מול הפרנק השווייצי נחלש הדולר ב-0.7% לשער של 1.0864 פרנק לדולר; מול הליש"ט מאבד הדולר 0.3% לרמה של 1.5883 דולר לליש"ט.



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, אמר אתמול כי היחלשות הדולר נובעת מחששות בשווקים כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA. בתשובה לשאלה מה הסיבה לירידות בשווקים, אמר גרוס לסוכנות רויטרס כי המשקיעים חוששים כי ארה"ב "הולכת בדרכה של בריטניה - ועלולה לאבד את דירוג האשראי AAA, דבר שישפיע על כל הנכסים הפיננסים ועל הדולר".



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה אתמול בראשונה מעולם את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".



בראיון אחר אתמול, לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, אמר גרוס כי ארה"ב אינה צפויה לאבד את דירוג האשראי AAA בזמן הקרוב. "אני לא רומז כי צפויה הורדת דירוג של ארה"ב באופן מיידי", אמר גרוס בראיון. "השווקים לא רוצים היום להחזיק נכסים בארה"ב", הוסיף.



חברת דירוג האשראי מודי'ס מסרה אתמול כי היא חשה בנוח עם דירוג האשראי AAA לארה"ב, אולם ציינה כי דירוג האשראי המושלם אינו מובטח לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully