וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובל הרוסי מתאושש: השלים רצף העליות השבועי הארוך זה שנתיים; זינק ב-16% מסוף ינואר

סוכנויות הידיעות

22.5.2009 / 18:11

עלה השבוע בקרוב ל-3% מול הדולר - עלייה שבועית שישית ברציפות - לשיא של ארבעה חודשים



רובל, המטבע הרוסי, התחזק לשיא של ארבעה חודשים מול הדולר, ונמצא בדרכו להשלים את רצף העליות השבועיות האורך ביותר זה כמעט שנתיים מול המטבע האמריקאי. זאת, לאחר שמשקיעים זרים חזרו לרוסיה בעקבות זינוק במחירי הנפט וריביות גבוהות יותר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



הרובל עלה היום לשער של 31.1342 רובל לדולר, השער הגבוה ביותר מאז ה-13 בינואר, ונמצא בדרכו לעלייה של 2.9% השבוע - עלייה שבועית שישית ברציפות ורצף העליות הארוך ביותר מאז ספטמבר 2007.



היקף רכישות המט"ח שביצע הבנק המרכזי של רוסיה השבוע היה הגדול ביותר זה כמעט שנה, בניסיון לבלום את התחזקות הרובל, העריך ראש מחלקת מחקר אג"ח ואשראי בבנק הרוסי MDM, מיכאיל גלקין.



"מחיר נפט של 60 דולר לחבית הוא חדשות טובות מאוד מבחינת הרובל", אמר האסטרטג הראשי לשווקים מתעוררים של TD סקוריטיז, ביט סייגנתלר. "משקיעים בוחנים מחדש אלו מטבעות יניבו להם תשואה, ונכון לרגע זה, רוסיה מניבה את אחת התשואות הגבוהות ביותר", הוסיף.



מאז סוף ינואר התחזק הרובל ב-16% על רקע זינוק של 39% במחירי הנפט הגולמי מסוג אורל, נפט היצוא המוביל של רוסיה, ובעקבות מאמצי הבנק המרכזי של רוסיה לתמוך במטבע. בשישה החודשים שהסתיימו בסוף ינואר, נפל המטבע הרוסי ב-35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully