וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים מושלמים? מחקר חדש קובע כי פרפקציוניזם מקצר את החיים

נמרוד הלפרן

22.5.2009 / 20:47

לפי מחקר בקנדה שיעור התמותה של אנשים בעלי חשיבה של "הכל או לא כלום" גבוה ב-51%



תוחלת החיים של אנשים שאורח חייהם מתאפיין בשאיפה מתמדת לשלמות (פרפקציוניזם) קצרה יותר מזו של אנשים אשר להם ציפיות סבירות יותר מעצמם. כך עולה ממחקר חדש שנערך בקנדה, שממצאיו פורסמו בכתב העת "ג'ורנל אוף הלת' פסיכולוג'י".



המגזין המקוון דיווח כי המחקר, שנמשך שש וחצי שנים והקיף 450 אנשים מבוגרים במחוז אלברטה, הראה כי שיעור התמותה בקרב אנשים פרפקציוניסטים היה גבוה ב-51% מזה של שאר הנסקרים. במהלך תקופת המחקר הלכו לעולמם מעט יותר מ-30% ממשתתפי הסקר, בטווח גילאים של 65 עד 87 שנים.



המחקר - שאותו ערך הפסיכולוג פרם ס. פריי מאוניברסיטת טריניטי ווסטרן במחוז בריטיש קולומביה בקנדה - הגדיר פרפקציוניסט בתור אדם שהפגין מוטיבציה גבוהה להיות מושלם וחשף נטייה לדפוסי חשיבה של "הכל או לא כלום". לפי המחקר, פרפקציוניזם גורם למתח שמשפיע על הבריאות, ושיעורי התמותה בקרב אנשים בעלי נטיות נוירוטיות גבוהים אף יותר, וכמעט כפולים מאלה של אנשים רגועים יותר. שיעורי התמותה בקרב אנשים אופטימיים, מצפוניים ומוחצנים היו נמוכים יותר, הראה המחקר.



המחקר אודות הנזק הטמון בנטייה לפרפקציוניזם בא על רקע מחקרים אחרים המצביעים על הנזק הבריאותי שנגרם עקב הגידול במספר שעות העבודה ברחבי העולם. סקר בינלאומי שממצאיו פורסמו בדצמבר העלה כי קרוב לחמישית מהעובדים טוענים כי העבודה פוגעת בבריאותם או גרמה להם לחלות.



19% ממשתתפי סקר מקוון שערכה חברת כוח האדם קלי סרוויסס - אשר הקיף 115 אלף בני אדם מ-33 מדינות ברחבי העולם - אמרו כי העובדה גורמת נזק לבריאותם. 13% מהנסקרים אמרו כי מתחים שקשורים לעבודה מקשים עליהם להירדם בלילה.



60% מהנסקרים ביפאן דיווחו על בעיות בריאות שקשורות לעבודה, השיעור הגבוה ביותר בקרב המדינות שנסקרו. קנדה היתה במקום השני. המדינות שבהם היה השיעור הנמוך ביותר של עובדים שהעידו כי העבודה פגעה בבריאות, היו ניו זילנד, הודו ואוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully