וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר העיתונות של הבית הלבן: דירוג האשראי של ארה"ב לא יירד

סוכנויות הידיעות

22.5.2009 / 22:04

הנשיא אובמה אינו מודאג מכך, אמר רוברט גיבס בתשובה לשאלות בתדריך היומי לעיתונאים



מזכיר העיתונות של הבית הלבן, רוברט גיבס, העריך היום כי דירוג האשראי המושלם של ארה"ב - AAA - לא צפוי לרדת. בתשובה לשאלות בתדריך לעיתונאים, אמר גיבס כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אינו מודאג מאפשרות כי שינוי בדירוג האשראי של ארה"ב. כאשר נשאל אם הוא עצמו צופה שינוי בדירוג, ענה גיבס: "אני לא מאמין שתהיה הורדה".



"בטווח הקצר, הדרך לצמצם את הגירעון הוא להניע מחדש את הכלכלה", אמר גיבס. "בטווח הבינוני-ארוך, עלינו לחזור למשמעת תקציבית, וזו הסיבה שהנשיא הביע שביעות רצון מכך שהקונגרס אישר תוכנית תקציב לקיצוץ הגירעון במחצית בתוך ארבע שנים", הוסיף.



הדולר והאג"ח הממשלתיות האמריקאיות צנחו ביום חמישי על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - בעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי הגלובלי. החששות התעוררו לאחר חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה ביום חמישי, בראשונה מעולם, את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".



בהמשך אותו יום, ליבו את החששות דבריו של ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, אשר אמר כי היחלשות הדולר נובעת מחשש בשווקים כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה בתשובה לשאלה מה הסיבה לירידות בשווקים, אמר גרוס לסוכנות רויטרס כי המשקיעים חוששים כי ארה"ב "הולכת בדרכה של בריטניה - ועלולה לאבד את דירוג האשראי AAA, דבר שישפיע על כל הנכסים הפיננסים ועל הדולר".



בראיון מאוחר יותר ביום חמישי, לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, אמר גרוס כי ארה"ב אינה צפויה לאבד את דירוג האשראי AAA בזמן הקרוב. "אני לא רומז כי צפויה הורדת דירוג של ארה"ב באופן מיידי", אמר גרוס בראיון. "השווקים לא רוצים היום להחזיק נכסים בארה"ב", הוסיף.



ממודי'ס נמסר ביום חמישי כי בחרת דירוג האשראי חשים בנוח עם דירוג האשראי AAA לארה"ב, אולם ציינו כי דירוג האשראי המושלם אינו מובטח לנצח.



מוקדם יותר החודש, הגדיל הבית הלבן את תחזית הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב לשנת התקציב הנוכחית המסתיימת בסוף ספטמבר, ב-89 מיליארד דולר. התחזית החדשה צופה גירעון שנתי של 1.84 טריליון דולר, או 12.9% מהתמ"ג, לעומת תחזית קודמת של הממשל מחודש פברואר לגירעון של 1.75 טריליון דולר, או 12.3% מהתמ"ג. הממשל גם הגדיל את תחזית הגירעון לשנת התקציב הבאה ל-1.26 טריליון דולר, או 8.5% מהתמ"ג, גידול של 87 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת לגירעון של 1.17 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully