וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות דירוג אשראי גררו את שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב לנפילה השבועית החדה זה 11 חודשים

נמרוד הלפרן

22.5.2009 / 22:38

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה מעל ל-3.4% - לראשונה מאז נובמבר; קפצה השבוע ב-0.33%



שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב השלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז יוני 2008, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה מעל לרמה של 3.4% - בראשונה מאז נובמבר - על רקע חששות כי התרחבות הגירעון בתקציב ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - עלול לגרור הורדה של דירוג האשראי המושלם - AAA.

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עלתה ב-0.09% לרמה של 3.45%, והשלימה בכך זינוק של 0.33% השבוע - הזינוק השבועי החד ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-13 ביוני.



ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ביומיים האחרונים, על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי ובעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי הגלובלי. החששות התעוררו לאחר חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה ביום חמישי, בראשונה מעולם, את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי".



בהמשך אותו יום, ליבו את החששות דבריו של ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, אשר אמר כי היחלשות הדולר נובעת מחשש בשווקים כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה. בתשובה לשאלה מה הסיבה לירידות בשווקים, אמר גרוס לסוכנות רויטרס כי המשקיעים חוששים כי ארה"ב "הולכת בדרכה של בריטניה - ועלולה לאבד את דירוג האשראי AAA, דבר שישפיע על כל הנכסים הפיננסים ועל הדולר".



בראיון מאוחר יותר ביום חמישי, לערוץ חדשות הפיננסים CNBC, אמר גרוס כי ארה"ב אינה צפויה לאבד את דירוג האשראי AAA בזמן הקרוב. "אני לא רומז כי צפויה הורדת דירוג של ארה"ב באופן מיידי", אמר גרוס בראיון. "השווקים לא רוצים היום להחזיק נכסים בארה"ב", הוסיף.



"זאת לא שאלה של האם צפוי שינוי בדירוג האשראי עכשיו, אלא האם השווקים יתחילו לתמחר שינוי אפשרי שכזה", אמר היום מוחמד אל-אריאן, המשמש ביחד עם גרוס כמנכ"ל פימקו, בראיון לערוץ CNBC.



מזכיר העיתונות של הבית הלבן, רוברט גיבס, העריך היום כי דירוג האשראי המושלם של ארה"ב לא צפוי לרדת. בתשובה לשאלות בתדריך היום לעיתונאים, אמר גיבס כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אינו מודאג מאפשרות כי שינוי בדירוג האשראי של ארה"ב. כאשר נשאל אם הוא עצמו צופה שינוי בדירוג, ענה גיבס: "אני לא מאמין שתהיה הורדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully