וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות נפילת הדולר והמלאי הגולמי בארה"ב: מחיר הנפט השלים זינוק שבועי של 8.2%

נמרוד הלפרן

22.5.2009 / 23:19

הנפט נסגר ב-61.67 דולר לחבית; סוחרים: "הדולר שוב דוחף את מחיר הנפט כלפי מעלה"



מחיר הנפט הגולמי השלים זינוק שבועי של יותר מ-8% בעקבות היחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם בשל חששות מהורדת דירוג האשראי של ארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסגרו במחיר של 61.67 דולר לחבית, עלייה של 1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, ובסיכום שבועי זינקו ב-8.2%. ביום רביעי, נסגר מחיר הנפט ברמה של 62.04 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-10 בנובמבר.



"הדולר שוב דוחף את מחיר הנפט כלפי מעלה", אמר סגן נשיא חברת אלרון טריידינג, פיל פלין, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "חששות עקב החוב של ארה"ב וביחס לדירוג האשראי שוב מערערים את הבטחון כי נצליח להחזיר את השגשוג הכלכלי באמצעות הדפסת עוד כסף", הוסיף.



עליית מחיר הנפט השבועי נרשמה גם על רקע ירידה שבועית שנייה ברציפות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב. משרד האנרגיה האמריקאי מסר ביום רביעי כי המלאי הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-2.1 מיליון חביות, ל-368.5 מיליון חביות.



ראשי ארגון אופ"ק, האחראי על כשליש מתפוקת הנפט העולמית, צפויים להתכנס ביום חמישי הבא כדי לדון במכסות התפוקה של הקרטל. בחודש אפריל, החליט אופ"ק על הגדלה ראשונה של התפוקה זה שמונה חודשים.



הדולר נפל היום לרמתו הנמוכה ביותר מאז ראשית ינואר, ונסחר מעל לשער של 1.4 דולר ליורו. זאת, על רקע חששות מפגיעה בדירוג האשראי המושלם של ארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - בעקבות תפיחת הגירעון בתקציב הממשל האמריקאי והמשבר הכלכלי. המטבע האמריקאי השלים את הנפילה השבועית החדה ביותר מול היורו מאז חודש מארס, ומול הין היפאני נסחר הדולר בשפל של 9 שבועות.



חששות מפני אפשרות של הורדת דירוג האשראי של ארה"ב, התעוררו אתמול לאחר חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה, בראשונה מעולם, את תחזית דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ"יציב" ל"שלילי". בהמשך אותו יום, ליבו את החששות דבריו של ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - פימקו, אשר אמר כי ארה"ב עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully