וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה גדולה להנפקה של שירות הזמנת מסעדות מקוון OpenTable: המניה זינקה ב-60%

סוכנויות הידיעות

23.5.2009 / 15:26

שוק ה-IPO מתחיל להתאושש: בחודשיים האחרונים בוצעו שש הנפקות ראשונות בוול סטריט



שירות המסעדות המקוון, OpenTable, הוכיח כי לאמריקאים יש עדיין תיאבון למניות חדשות, כאשר ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט זינקה מניית החברה ב-60% ביום חמישי האחרון, לאחר שתימחרה את הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) במחיר גבוה מהצפוי של 20 דולר למניה.



החברה גייסה 60 מיליון דולר בהנפקה, לאחר שמכרה 3 מיליון מניות במחיר של 20 דולר למניה - מעל לטווח מחיר היעד של 12-14 דולר למניה. נסיקתה של המניה ב-60%, או 11.89 דולר, למחיר של 31.89 דולר, היה הזינוק החד ביותר של חברה ביום הראשון להנפקה, מאז החל המיתון בדצמבר 2007, כך דיווחה חברת המחקר רנסנס קפיטל.



הביקוש למניות OpenTable עשוי לעודד חברות קטנות בארה"ב, המבקשות לגייס כסף בשוק שהתרחק בשנה האחרונה מהנפקות ראשונות, בשל המשבר הכלכלי. בחודשיים האחרונים בוצעו שש הנפקות ראשונות בוול סטריט, לאחר שבחצי השנה שקדמה לכך בוצעו רק שתיים.



"הדלת מתחילה להפתח, אך היא עדיין איננה פתוחה לרווחה", אמרה קתלין סמית' מרנסנס קפיטל. "החברה המונפקת צריכה להיות בשלה ובעלת מודל עסקי מוכח כדי להצליח".



חברת OpenTable, אשר הוקמה ב-1998, מנוהלת ע"י צוות מנוסה, בראשות מנכ"ל eBay בצפון אמריקה לשעבר, ג'ף ג'ורדן. אתר החברה מספק שירות להזמנת מקומות ביותר מ-10,300 מסעדות ברחבי העולם. הכנסותיה השנתיות של החברה הקטנה אמנם הכפילו עצמן מאז 2006 והסתכמו ב-56 מיליון דולר ב-2008, אך המיתון, שגרם לצרכנים רבים להישאר בבתיהם ולהימנע מסעידה בחוץ, הביא לכך שקצב הצמיחה של החברה הואט ורווחיה ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו ב-366 אלף דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully