וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הונאה של המאפיה הסיציליאנית ניסתה להשיג 2.2 מיליארד דולר באמצעות אג"ח מזויפות

סוכנויות הידיעות

24.5.2009 / 9:20

אג"ח מזויפות של ונצואלה נוצלו על ידי המאפיה כעירבון להשגת אשראי מ-HSBC, בנק אוף אמריקה ובנק בריטי



התביעה באיטליה חשפה רשת בינלאומית המופעלת על ידי המאפיה הסיציליאנית, שניסתה להשתמש באג"ח מזוייפות מונצואלה כדי להשיג קווי אשראי בשווי 2.2 מיליארד דולר מהבנקים HSBC, בנק אוף אמריקה ובנק בריטי ששמו לא פורסם, כך דיווחה בלומברג.



"זה היה מבצע עצום", אמר מרסלו ויולה, אחר מהתובעים הראשיים בפרשה לבלומברג, והוסיף: "חלק מהאנשים המעורבים עם המאפיה היו מומחים בתחום הפיננסים שטיילו ברחבי העולם".



לפי התביעה האיטלקית, אג"ח מזוייפות של ונצואלה אושרו על ידי בכירים מושחתים בבנק המרכזי של המדינה הדרום אמריקאית. הבנק המרכזי סירב להגיב על ההאשמות. האג"ח נוצלו על ידי אנשי המאפיה כעירבון כדי לבקש קו אשראי של 500 מיליון דולר מ-HSNC בלונדון ו-500 מיליון דולר נוספים מבנק אוף אמריקה בבלוטימור בשנים 2003 ו-2004.



הרשויות במדינות והשירותים החשאיים הצליחו לבטל את העסקות לפני שהבנקים סיפקו את המימון, לפי ויולה.



העומד בראש הרשת הבינלאומית הוא ליאונרדו בדלאמנטי, בנו של גאיטאנו בדלאמנטי המנוח, שעמד בראש המאפיה של צ'יניסי בסיציליה, לפי התביעה. בדלאמנטי נעצר בסאו פאולו שבברזיל. 18 מעורבים נוספים נעצרו באיטליה ובוונצואלה.



בעת המעצר, נעשה ניסיון נוסף להשתמש באג"ח מזויפות מונצואלה בשווי 880 מיליון יורו (1.2 מיליארד דולר) כדי להשיג קו אשראי ממוסד פיננסי בבריטניה, לפי צווי המעצר.



המאפיה הסיציליאנית, או כפי שהיא מכונה ה"קוזה נוסטרה", מנסה להשתמש בעסקים לגיטימיים כדי להרוויח כספים, לפי התובע הראשי של אנשי המאפיה באיטליה, פייטרו גראסו. בשנה שעברה הצליחו ארגוני הפשע המאורגן להכניס 130 מיליארד יורו (183 מיליארד דולר), לפי הערכות מכון המחקר יורספס ברומא וקבוצת ההתנגדות לפשע המאורגן SOS אימפרזה.



"זהו מקרה מכריע אשר מדגיש את הצד הפיננסי של המאפיה ומראה שקוזה נוסטרה מנסה לבצע עסקים רחבי היקף", אמר פרנצס'קו מסיניאו, תובע ראשי, בראיון לרשת הטלוויזיה סקאי TG24. דוברים מטעם בנק HSBC ובנק אוף אמריקה לא נענו בצורה מיידית לבקשת בלומברג לתגובה לנושא.



האישומים נגד העצורים כוללים קשירת קשר לביצוע הונאה בינלאומית, זיוף ושחיתות של ארגון פשע, לפי צווי המעצר. לפי התביעה, רשת הפשע לא רק זייפה אג"ח של וונצואלה כעירבון, אלא גם זייפה חוזי מכירה ורכישה ומסמכים נוספים. קווי האשראי נועדו לסייע לרשת הפשע לבצע השקעות בעלות תשואה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully