וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פרשת הקיקבקים בקרנות הפנסיה התרחבה לקליפורניה: הונפקו צווים למעורבים בפרשה

סוכנויות הידיעות

24.5.2009 / 9:24

אליוט ברוידי, יו"ר קרן מרקסטון שנחקר אף הוא בפרשה, לא קיבל צו לאחר שהודיע כי ישתף פעולה עם החוקרים



התובע הכללי של מדינת קליפורניה הוציא צווי הבאה נגד כמה חברות ואנשים מקושרים, במסגרת חקירת השחיתות במערכת הפנסיה המדינתית, דיווח "לוס אנג'לס טיימס". התובע, ג'רי בראון, חוקר את השימוש בסוכנים המקבלים תשלומי "קיקבק" מקרנות פנסיה תמורת המלצה עליהן ללקוחותיהם.



הצווים שפורסמו מבקשים מידע על השימוש בסוכנים אלה ובניגודי העניינים האפשריים שעלולים להתעורר בעקבות העסקתם, לדברי מקורות ל"אל.איי טיימס". צווים הונפקו לחברות ותרלי קפיטל וגולד ברידג' קפיטל, שגייסו בעבר תרומות למושל לשעבר גריי דייויס.



צו הבאה הונפק גם לשון האריגן, שפרש לפני כשבועיים בעקבות החקירה מתפקידו כנשיא ודירקטור קרן הפנסיה של המשטרה ומכבי האש בלוס אנג'לס. אליוט ברוידי, יו"ר קרן מרקסטון, אף הוא מחברי דירקטוריון קרן הפנסיה של המשטרה ומכבי האש בלוס אנג'לס, פרש אף הוא בתחילת החודש מתפקידו, אך בינתיים לא הונפק עבורו צו, לאחר שהסכים לשתף פעולה עם משרד התובע הכללי.



השניים, ממקורבי ראש עיריית לוס אנג'לס, אנטוניה וילאראיגוסה, מעורבים גם בחקירה פדרלית על ידי הרשות לניירות ערך, שהחלה למעשה בניו יורק. התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, כבר הגיש כתבי אישום נגד 6 אנשים בתכנית דומה בקרן הפנסיה של מדינת ניו יורק.



במסגרת החקירה בניו יורק, הוגש כתב אישום נגד עובד לשעבר בותרלי קפיטל, לפיו החברה שילמה עמלות בסך 313 אלף דולר לחברות בשליטתו של הנק מוריס, עוזרו של החשב הכללי של ניו יורק לשעבר, אלן הבסי. גם גולד ברידג' הייתה מעורבת הן בחקירת קרן הפנסיה של ניו יורק והן בחקירת קרן הפנסיה של קליפורניה (קאלפרס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully