וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: קשה להניח שהצניחה בדולר תוביל לרמות של השנה שעברה; תנודות חדות עשויות להחזיר את הדולר מעלה

TheMarker

24.5.2009 / 10:07

האנליסטים אומרים כי ייתכן שהתחושה כאילו הרע מכל כבר מאחורינו, מחזירים ספקולנטים לשוק המט"ח וגורמים לתנודות חדות וירידת מחירים



בבנק אגוד אומרים כי ייתכן שדווקא התחושה בעולם, כאילו הרע מכל כבר מאחורינו והחיפוש אחר הסיכון, מחזירים ספקולנטים גם לשוק המט"ח וגורמים לתנודות חדות וירידת מחירים כעת. עם זאת, גם עתה כשהדולר צונח, האנליסטים אומרים כי קשה להניח כי מדובר במגמה שתוביל לירידות לרמות של השנה שעברה.



תנודות חדות עשויות להחזיר את הדולר מעלה, בדיוק כפי שסחפו אותו מטה, טוענים בבנק אגוד. פריצה של רמות 4.02-4.00 באופן שיחזיק מעמד, עלולה להוריד את הדולר עוד מטה. אבל אז כנראה שבנק ישראל ימשיך לרכוש דולרים.



"התנודתיות בדולר מעידה כנראה על נוכחות של ספקולנטים בשוק. הדולר נחלש בכל העולם, ואם עד לפני שבוע עוד ניתן היה לדבר על יציאה מהדולר למניות, או להיפך כחלק מהתנודות בשנאה/אהבת סיכון, עכשיו הדברים פחות ברורים", אומרים האנליסטים בבנק אגוד.



הכלכלנים של סיטי טענו כי לדעתם השקל הגיע לאיזון מול הדולר, דבר שיגרום לבנק ישראל להפסיק לרכוש דולרים בקרוב. אם בתחילה היה נראה שהדולר מגיב לידיעה, העובדה כי זו התנהגותו גם מול מטבעות נוספים מפחיתה את הסיכוי שהדבר אכן כך. בבנק אגוד אומרים כי במידה ותימשך חולשתו של הדולר, בנק ישראל ייאלץ להמשיך ברכישות הדולר.



נתוני המאקרו בארצות הברית לא נוראים, ולעתים חל אפילו שיפור, אומרים האנליסטים. בבנק אגוד טוענים כי זה עולה בקנה אחד עם האפשרות ליציאה מחוף המבטחים של הדולר וירידת השערים במט"ח. נקודת תמיכה היא ב-4.02 שקל לדולר. נקודת התנגדות קרובה היא ב-4.077 שקל לדולר ועוד אחת ב-4.16 שקל.



גם מול האירו נחלש השבוע הדולר. עיקר ההיחלשות התרחשה ביממה האחרונה, כשהאירו נסחר תמורת 1.38 דולר. האירו פרץ נקודת התנגדות של 1.366. בבנק אגוד אומרים שרמת התנגדות הבאה היא ב-1.4 דולר לאירו. נקודת תמיכה היא ב-1.34 דולר לאירו.



האנליסטים בבנק אגוד ממשיכים להמליץ למשקיעים פרטיים על נתח של 15% משווי התיק באפיק המט"חי, בתמהיל בין המטבעות: כ-50% בדולר, כ-25% באירו וכ-25% במטבעות אחרים כמו דולר ניו-זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי ופרנק שוויצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully