וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הדיחה אפרת פלד את איריס דרור

שרון שפורר

24.5.2009 / 10:36

מלחמת הנשים בכוורת של שרי אריסון הכתירה את אפרת פלד, שתמכה בקו המילטנטי נגד בנק ישראל בפרשת דנקנר, ופלטה החוצה את איריס דרור, שדבקה בקו המתון

הסכסוך בין בנק ישראל לבין בנק הפועלים הציף על פני השטח את מאבק הכוחות המעניין הסובב את האישה העשירה במדינה, שרי אריסון. מדובר במאבק בין שתיים מבכירות הקבוצה ומהמקורבות ביותר לבעלת השליטה בבנק הפועלים: אפרת פלד, מנכ"ל אריסון אחזקות, ואיריס דרור, מנהלת שפה ותקשורת בקבוצה - שתיהן דירקטוריות בבנק מטעם אריסון.

ביום חמישי הסתיים המאבק בהדחה הראשונה משבט אריסון. דרור סיימה את תפקידה אחרי שמונה שנים בקבוצה, וצפויה לעזוב את דירקטוריון הפועלים. הסכסוך בין פלד לדרור הגיע לשיאו לפני כשבועיים, כאשר פרץ ריב סוער ביניהן במשרדי הקבוצה.

אבל ניצחונה של פלד הוא לא רק ניצחון של מעמד בקבוצה וקרבה לאריסון. הוא גם ניצחון של הרוח המיליטנטית בקבוצת אריסון ובדירקטוריון בנק הפועלים על הקו הפייסני שהציעה איריס דרור, ולפיו אסור לבנק להיקלע לעימות עם הרגולטור. עם זאת נראה שבסופו של דבר הקו של דרור היה נכון יותר והוא זה שהוביל להסכמות מול בנק ישראל.

פלד, הנחשבת למקורבת ליו"ר דני דנקנר, הובילה לכל אורך הסכסוך עם בנק ישראל קו מיליטנטי שעיקרו: אסור להתפשר עם בנק ישראל וצריך ללכת עם המאבק עד הסוף. פלד דחקה באריסון להעביר מסר לסטנלי פישר במפגשים אתו, לפיו היא בעלת השליטה בבנק - ואלא אם יש לו סיבה מסוימת שבגינה הוא חושב שעליה להדיח את דנקנר, היא לא מתכוונת לעשות זאת.

פלד היא גם מי שהובילה את דירקטוריון הבנק להתנגד במקור להקמת ועדת איתור. היא טענה כי ציון קינן עובד 30 שנה בבנק, ובתפקיד האחרון כמ"מ מנכ"ל, ואם למפקח על הבנקים רוני חזקיהו היו טענות בעניין זה - הוא יכול היה להעלות אותן בעבר. דרור לעומתה אמרה בדירקטוריון שיש להיענות לדרישת המפקח על הבנקים, שכן אם הבנק לא ימנה ועדה כזו בעצמו, בנק ישראל יכריח אותו למנותה. גם יאיר אורגלר, דירקטור חיצוני בבנק, יו"ר הבורסה לשעבר ומי שיכהן בועדת האיתור לתפקיד המנכ"ל, תמך במהלך.

במערכה הזו התברר שדרור צדקה, שכן המפקח על הבנקים הציב לדירקטוריון הבנק אולטימטום לפיו למרות התנגדות הדירקטוריון להקמת ועדת איתור - עליו לדווח לו תוך זמן קצר על הקמת ועדה כזו או על חלופה אחרת. העניין הסתיים בהקמת ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל בשבוע שעבר.

העמדות השונות של השתיים באו לידי ביטוי גם בגיבוש הנאום הלוחמני שאריסון נשאה בתחילת החודש, ובו האשימה את בנק ישראל במקארתיזם. דרור סברה כי על הנאום להיות מתון יותר, לעומת פלד שתמכה בנאום.

בהמשך תמכה פלד במאמצים של דנקנר לערב גורמים פוליטיים בסכסוך. דנקנר פנה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, וליו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס - אך השניים החליטו להיענות לבקשת פישר ולדחות קיומו של דיון בנושא בוועדות.

פלד גם ליוותה את אריסון למהלך הלוחמני ביותר במלחמתה מול בנק ישראל, כשנסעו להיפגש עם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בירושלים בכדי להגיש תלונה נגד סטנלי פישר ורוני חזקיהו בעניין התנהלותם בנוגע לדרישה להדיח את דנקנר.

שרי אריסון מסרה בתגובה: "אני תומכת בכל פשרה שתכבד את כל האנשים הרלוונטיים בפרשת המפקח על הבנקים. פלד תומכת בקו שאני מובילה. אין כל קשר בין סיום תפקידה של דרור לבין פרשת הפועלים והמפקח על הבנקים. הפרטים בידיעה הם גיבוב של שקרים ואינפורמציה לא נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully