וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון של 10% בהוצאות הובלה: רכבות קירור יחליפו משאיות בהובלת היצוא החקלאי מהערבה לנמלים

עמירם כהן

24.5.2009 / 10:45

המהפך בהובלת היצוא החקלאי מישובי ישובי הערבה יחסוך לאגרקסקו 10% מעלויות ההובלה



חברת היצוא החקלאי הגדולה בישראל אגרקסקו בשיתוף חברת צים, החלה לשנע את היצוא החקלאי הטרי מישובי הערבה ברכבות במקום במשאיות. התוצרת מועמסת על רכבות מטען מקוררות בשלוחת רכבת ישראל בנחל צין המובילות אותה לנמלי אשדוד וחיפה.



ברכבו הקירור נשמרים תנאי קירור ולחות אופטימאליים בהמשך באוניות הקירור עד הגעתן לפריקת התוצרת במסוף אגרקסקו בנמל טריאסט באיטליה. מטריאסט נשלחת התוצרת ללקוחות ברחבי אירופה. המהפך בהובלת היצוא החקלאי מישובי ישובי הערבה יחסוך לאגרקסקו 10% מעלויות ההובלה וגם יקטין את תנועת משאיות המטען בכבישים העמוסים של מרכז הארץ בעשרות משאיות ביום.



מושבי הערבה הם היצואנים הגדולים ביותר בישראל של פלפל, תבלינים, תמרים ומיני ירקות נוספים שמייצאת ישראל לאירופה, לאסיה ולצפון אמריקה.



ב-2007 ייצאו 9 מושבי הערבה הצפונית והתיכונה ירקות ופירות ב-1.3 מיליארד שקל, כ-30% מהיצוא החקלאי הטרי הכולל של ישראל. את היצוא מהערבה מובילים הפלפל - 945 מיליון שקל, התמרים - 123 מיליון שקל והתבלינים - 115 מיליון שקל. יצוא הירקות מהערבה הצפונית והתיכונה מהווה כ-60% מיצוא הירקות של ישראל. נתוני היצוא החקלאי מהערבה ב-2008 מעלים כי הוא היה דומה לזה של 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully