וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שימור העבודה

רוני קדר

24.5.2009 / 12:03

בזמני מיתון צריך לדעת מה כדאי לעשות ועל מה כדאי לוותר כדי לשמור על העבודה שלך. גזרו והדביקו על לוח המודעות

בין אם אתם אוהבים את העבודה שלכם, שונאים אותה, או שפשוט אתם שם כי אין לכם מקום אחר ללכת אליו, דעו כי ישנם זמנים בהם כדאי לשים את ההתמקדות פחות על סיפוק בעבודה ויותר על שימורה. כאשר המקצוע שבו אתם עוסקים או התעשייה נמצאת בירידה והמעסיקים מפטרים כל מה שבא ליד, עצרו והבינו שזה הזמן להתמקד במיקום שלכם בארגון. הנה כמה טכניקות שעשויות לשמש אתכם לזמנים רעים, אבל זכרו אותם גם לטובים.

עשו את העבודה היטב

נשמע ברור מדי אבל אם אינכם מרוצים מהעבודה, בדרך כלל הביצועים יורדים והבוסים רואים זאת במהירות. עכשיו זה הזמן להעלות הילוך ולהראות לממונים כמה אתם מרצים מעבודתכם ובעקבות כך, גם מצטיינים בה (בין אם אתם שונאים אותה או לא).

אל תתבלטו לשווא

נסו שלא להתבלט בגלל הסיבות הלא נכונות. זה לא הזמן להתלונן על רמת החטיפים שמציעים במטבח, להתווכח על הטמפרטורה במשרד או להתמרמר על חוסר ההטבות שהיו עשויות להגיע אלמלא המצב הקשה במשק. במידה ותרצו להתבלט, עשו זאת בדרכים חיוביות הנטולות תלונות.

עדכנו

המשיכו לעדכן את הבוס על כל הפעילויות שלכם, במיוחד כאשר הנכם מסיימים פרויקטים מרכזיים. אם הבוס אינו מודע לכל ההישגים שלכם, יהיה לו קל יותר לקצץ בתקציבכם אם יגיע הרגע לכך. פקחו אוזניים, הקשיבו לו שלכם ומצאו דרכים להפוך את עבודתו לקלה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אל תרכלו

אפילו אל תחשבו להתעסק ברכילות במקום העבודה. מוטב להישאר מרוחקים משיחות הקפיטריה או מהעובדים הדברנים משום שהם נתפסים כאומללים וכפויי טובה לחברה. אבל תשארו שאננים והטו אוזן על מנת לא להישאר אדישים לחדשות המתרחשות בארגון.

התנדבו

התנדבו לפרויקטים חדשים ועזרו להשלים משימות שנעשו בעבר על ידי אחרים שכבר פוטרו. הצגתכם בתור אלו הדואגים לחברה מציג אתכם באור חיובי, גם אם זה גורם לכם לעבוד קשה יותר. בעתיד, כך יתקשר שמכם בתור אלה שאכפת להם מהארגון.

זרקו את השליליות לפח

אל תהיו שלילים לגבי כלום. אינכם חייבים להסתובב בעבודה כאילו אתם שמחים מלידה, אבל מצד שני, אל תראו באופן מוחצן את הרגשתכם הדיכאונית ממדד תל אביב הקורס, או מכלכלת העולם שנשחקת.

היו מקושרים

המשיכו לעבוד על קשרי העבודה, בתוך ומחוץ לעבודתכם. בניית מערכת יחסים הוא שם המשחק בציד עבודה ובניית קריירה מצליחה. תוכלו לבנות את המוניטין בצורה טובה יותר וכן להגן על עמדתכם אם אתם עומדים בתוך רשת פנימית חזקה של קשרים. באמצעות הגדלת כמות ההיכרויות מחוץ לארגון, תגדילו את הסיכוי לחיפוש עבודה מוצלח יותר במידה ותאבדו את עבודתכם.

תכננו גיבוי

אל תשכחו לפתח תוכנית גיבוי. במידה ומעסיקכם בצרות, או התעשיה בה אתם עובדים מתכווצת, אינכם יכולים לבוא לעבודה ולהעמיד פנים שהכל בסדר. חישבו מראש על תוכנית להתמודדות עם פיטורים פוטנציאליים, כולל חיפוש עבודה, אסטרטגיה וכן תוכנית חיסכון ותקציב.

בנו את שימכם

חפשו הזדמנויות כדי לבנות את שימכם והכינו קרקע לעבודה טובה יותר. ייתכן ויהיה עליכם להיות יותר שמרנים ולא לפאר את שימכם במשרד, אבל בניית המותג הן בתוך החברה שלך והן בתוך המקצוע היא הכרחית. שקלו כתיבת מאמר הנוגע לעבודתכם או דאגו לפיתוח מיקומכם באתרים חברתיים.

אל תעצרו

אל תפסיקו לחפש עבודה. גם במהלך תקופה כלכלית קשה, ישנם מעסיקים שעדיין מחפשים עובדים שכירים. חיפוש העבודה יקח זמן ארוך יותר, אנרגיה, סבלנות והתמדה אבל לבסוף תוכלו למצוא עבודה אחרת אם יש תתכננו זאת נכון. בכל תהליך חיפוש העבודה, אל תפרסמו לאף אחד את העובדה שהינכם מחפשים עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully