וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט הרוויחה 42 מ' ש' ברבעון - גידול של 2.4%; דב קוטלר: "עוד לא חווינו את שיא המשבר"

שרון שפורר

24.5.2009 / 11:21

מנכ"ל ישראכרט: בהתחשב במיתון - היציבות בתעשיית כרטיסי האשראי מרשימה



תשלובת ישראכרט שבשליטת בנק הפועלים הכוללת את חברות כרטיסי האשראי ישראכרט, יורופיי ופועלים אקספרס, הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 42 מיליון שקל - גידול 2.4% אל מול הרבעון המקביל של 2008.



בדומה לחברות כרטיסי האשראי ויזה כאל ולאומי קארד - גם בישראכרט ניכרו השלכות המשבר הכלכלי, כאשר מחזור העסקות ברבעון עמד על 18.3 מיליארד שקל - עלייה של 1.1% בלבד מול שיעורי צמיחה דו ספרתיים בשנים האחרונות. מספר הכרטיסים הפעילים בתשלובת כמעט ולא השתנה מול סוף 2008 ועמד על 2.377 מיליון וזאת מול 2.374 מיליון - גידול של 3,000 כרטיסים בשלושה חודשים.



הכנסותיה של ישראכרט הסתכמו ברבעון הראשון ב-343 מיליון שקל - גידול זניח של מיליון שקל מול הרבעון המקביל אשתקד. ההפרשה לחובות מסופקים של החברה זינקה מ-2.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008, לכ-6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, זאת בשל ההרעה במצב הצרכנים.



ההון העצמי של ישראכרט עמד בסוף הרבעון הראשון על 970 מיליון שקל, מול 924 מיליון שקל בסוף 2008.



דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, אמר בשיחה עם TheMarker בעקבות פרסום התוצאות: "ברבעון הראשון ראינו התייצבות בשיעורי הצמיחה של כלל התעשייה, כאשר המיתון הגיע גם לתעשיית כרטיסי האשראי. השלכותיו היו בשני מישורים עיקריים: בראשון - היקפי הצריכה (מחזורי העסקות) גדלו בכ-1% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשני - ראינו שהיקפי ההפרשות לחובות מסופקים קפצנו בשיעורים חדשים".



להערכתו של קוטלר, תעשיית כרטיסי האשראי בישראל עדיין לא חוותה את שיא המשבר לפחות מזווית הראייה של ההפרשות לחובות מסופקים, שכן ישראל נכנסה למשבר בפיגור אחר ארה"ב.



עם זאת, קוטלר סבור כי הביצועים של התעשייה מכובדים ביחס למיתון, וכך גם יימשך: "הרווח שלנו גדל בכמיליון שקל, כשלא רק אנחנו - אלא כל הענף הצליח להציג יציבות בתוצאות. בחודשיים האחרונים אנחנו רואים שיפור קל של כ-1% ביחס לרבעון הראשון מבחינת מחזורי העסקות בכרטיסי אשראי - וזה הישג מרשים בהתחשב בכך שהצריכה הפרטית ירדה ב-4.3%", סיכם קוטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully