וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת מסתיימת? שתי חברות טכנולוגיה אמריקאיות השלימו הנפקה בשבוע שעבר

גיא גרימלנד

24.5.2009 / 12:08

אייבלסטר, קופרגייט וחברות ישראליות נוספות נמצאות על הגדר וממתינות לאינדקטורים חיוביים בשוק ההנפקות



האם הבצורת בשוק ההנפקות של חברות טכנולוגיות בנאסד"ק עומדת להסתיים? עדות ראשונה לכך מגיעה מהשבוע החולף, בו שתי חברות טכנולוגיות אמריקאיות השלימה הנפקה. מדובר ב-OpenTable, שפיתחה תוכנה לניהול הזמנות עבור מסעדות ו-SolarWinds שפיתחה תוכנה שמאפשרת לזהות תקלות ובעיות ברשת הארגונית. העיתון "ניו-יורק טיימס" מציין שבינתיים המשקיעים מקבלים את ההנפקות בזרועות פתוחות.



שער המניה של OpenTable, שהחלה להסחר ביום ה' בנאסד"ק, קפץ ביומה הראשון למסחר ב-60%, ל-31.89 דולר למניה. זו היתה הפתיחה החזקה ביותר למניה הנסחרת בנאסד"ק ביומה הראשון מאז דצמבר 2007, אז הנפיקה חברת אוריון אנרג'י סיסטמס, ושער מניתה זינק ביום הראשון ב-65%. ביומה השני למסחר שער המניה של OpenTable כבר רשם ירידה ל-28.71 דולר למניה.



בסך הכל החברה גייסה 60 מיליון דולר באמצעות מכירתן של שלוש מיליון מניות מתוך 20 מיליון מניות. המשקיעים בחברה זכו להיפגש עם 28.5 מיליון דולר, לפני עמלות, על ידי מכירת 1.43 מיליון מניות. החברה רשמה הכנסות בגובה של 56 מיליון דולר והפסד של כמיליון דולר בשנה האחרונה.



שער המניה של SolarWinds, שהחלה להיסחר בבורסת ניו-יורק (NYSE) ביום ד', עלה ב-10% ל-13.79 מ-12.5 דולר למניה ביום הראשון למסחר. היום עומד שער המניה על 13.29 דולר למניה. SolarWindsרשמה הכנסות בגובה של 93 מיליון דולר ורווח של 22 מיליון דולר בשנה האחרונה. החברה מכרה תשעה מיליון מניות בשער של 12.5 דולר למניה, מה שהעמיד את הגיוס על 112.5 מיליון דולר.



בתחילת החודש היתה זו DigitalGlobe, המציעה תמונות לויין באיכות גבוהה, שגייסה 279 מיליון דולר לאחר שמכרה 14.7 מיליון מניות במחיר של 19 דולר למניה, מעל הטווח המצופה - 16 עד 18 דולר. בחודש אפריל היתה זו Rosetta Stone, מפתחת תוכנות ללימוד שפה, שמכרה 6.5 מיליון מניות במחיר של 18 דולר למניה, מעל הטווח המצופה - 15 עד 17 דולר למניה.



בסך הכל רק שש חברות טכנולוגיה מגובות הון סיכון יצאו להנפקה בשנת 2008, המספר הנמוך ביותר מאז שנת 1977, ירידה חדה לעומת 86 חברות שיצאו להנפקה בשנת 2007.



מה משמעות העובדה ששתי חברות מצליחות בשבוע אחד לצאת להנפקה ראשונה? בסך הכל מדובר במשב רוח מרענן שעשוי להפיג את האוויר הדחוס שיצרה אווירת הבצורת לאחרונה. ואם זאת צריך לזכור שעדיין צריך לעבור זמן בכדי לראות האם המניות ימשיכו ברמת הנוכחית ולא יצנחו. כבר עכשיו אנליסטים סבורים שההנפקה של OpenTable תומחרה במחיר גבוה מדי.



לגבי החברות סטארט אפ ישראליות אין ספק שמדובר בשינוי מרענן. השיח באקלים הנוכחי גרס שאין לצאת להנפקה בשל תנאי השוק. ייתכן שכעת זה ישתנה, ויש לא מעט חברות ישראליות שעומדות בתור. למשל QBI, המפתחת תרופות בה משקיע לארי אליסון; אייבלסטר, המפתחת פלטפורמת פרסום לתוכן דינאמי עשיר, שביטלה את ההנפקה שתוכננה לשנת 2008; קופרגייט, המפתחת שבבים לרשתות תקשורת מולטימדיה ביתיות, שדחתה אף היא את ההנפקה; ואלמה לייזרס המפתחת מערכות מבוססות לייזר, אור וגלי רדיו לטיפולים רפואיים ואסתטיים.



אם הסנטימנט בשוק ההנפקות ימשיך להיות חיובי יכול להיות שהשבוע החולף מהווה נקודת מפנה בכל הקשור להנפקות בבורסות האמריקאיות, וכפועל יוצא מכך - חזרה לאפיק שמשקיעי הון סיכון תלו בו לא מעט תקוות עד למשבר הפיננסי האחרון. מנהל מנוסה בתעשיית ההשקעות בהיי-טק שעימו שוחחנו בסוף השבוע אומר שאחת הבעיות של חברות הסטארט אפ הישראליות שהונפקו לפני המשבר בנאסד"ק הייתה שהן יצאו להנפקה מוקדם מדי. "הבורסות לא אוהדות את הרעיון של חברות שיוצאות להנפקה ואין מאחוריהן מכירות בהיקף גדול. בגלל זה מניותיהן ירדו לאחר ההנפקה. החברות הישראליות שירצו להנפיק, יצטרכו לעשות זאת כשהן הרבה יותר גדולות וחזקות", שולח המנהל מסר לחברות הישראליות שבונות על הנפקה בנאסד"ק בכדי להגיע לאקזיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully