וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט הישראלי במסר למשרד התקשורת: רגולציה של וידיאו באינטרנט תפגע בחופש הביטוי

מעיין כהן

24.5.2009 / 13:24

לטענת האיגוד, הסדרה חקיקתית של שידורי וידיאו באינטרנט תיצור מעמסה כלכלית כבדה ותהווה חסם לפעילות



נייר עמדה שהגיש איגוד האינטרנט הישראלי למועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין ולמשרד התקשורת, מזהיר מפני ניסיון לרגולציה של שידורי וידיאו באינטרנט. זאת, בתגובה לבקשת שימוע לציבור, שהוציאו המועצה ומשרד התקשורת, ועוסקת בשאלה האם יש להסדיר בחוק את שירותי הווידיאו המתקדמים המועברים באמצעות רשת האינטרנט - ולהכפיפם להסדרה הקיימת כיום בשידורי הטלוויזיה "המסורתיים".



לדברי איגוד האינטרנט, העילות המקובלות להסדרה חקיקתית על שידורי טלוויזיה אינן מתקיימות לגבי תכנים באינטרנט, וכי הסדרה חקיקתית של שידורי וידיאו באינטרנט תהווה מעמסה כלכלית כבדה, תגדיל את הסיכונים ותהווה חסם לפעילות. "בהסדרה חקיקתית של שידורי וידיאו באינטרנט יש משום פגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיסוק של יצרני, מוליכי ונמעני המסרים", אומר האיגוד ומדגיש כי אין להחיל את הרגולציה של 'העולם הישן' על שירותים חדשים.



עוד נאמר, כי "רשת האינטרנט היא זירה מקבילה לעולם הפיזי. על כן, היא כפופה להסדרה החקיקתית הכללית ואין צורך לחוקק חוק הרלוונטי רק לרשת האינטרנט". על-פי האיגוד, המונח "שידורי טלוויזיה" זר לרשת האינטרנט הציבורית. "הטלת חובות רגולטוריות על יצרן, או ספק תוכן, איננה מטרה כשלעצמה, אלא אמצעי להעדיף, או למנוע צפייה בתוכן משיקולי מדיניות. המטרה היא אפוא בקרה על אופי התכנים שיוצגו/ישודרו לפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully