וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: גובר החשש ששיא הראלי מאחורינו; "השקעות אלטרנטיבות זה שם המשחק"

TheMarker

24.5.2009 / 13:34

לפי האנליסטים, הכסף בורח לסחורות ולמטבעות נבחרים, אך לא לדולר; במיטב אומרים שרמת התנודתיות בשוקי המטבעות עדיין גבוהה, והמשך הרגיעה בשווקים עשוי להפחיתה



בכלל פיננסים אומרים כי אמנם הבורסה בתל אביב המשיכה לעלות גם אחרי ה-8 במאי, אך בורסות העולם לא וגובר החשש ששיא הראלי מאחורינו. "בעולם, השקעות אלטרנטיבות זה שם המשחק, ובעוד ששווקי המניות יורדים והאג"ח הממשלתיות נפגעות, הכסף בורח לסחורות ולמטבעות נבחרים, אך לא לדולר", אומרים האנליסטים.



מדד הפחד, ה-VIX, חזר לעלות מרמה של 28.8 נקודות לרמה של 32.6 נקודות, זינוק של 13%. בכלל פיננסים טוענים כי זה מצביע על כך שהשוק עדיין לא סגור על הכיוון.



מדד הסחורות זינק מה-5 במארס ב-18%, גם בשל שחיקת הדולר שמעלה את מחירי הסחורות. מחירי הסחורות נתמכים גם על ידי ביקושים ערים מצד סין. בסוף השבוע דווח כי סין הגדילה באפריל את צריכת הנפט שלה ב-4%, ביחס לאפריל המקביל אשתקד, העלייה הראשונה מזה כחצי שנה.



שר הנפט של ערב הסעודית אמר שכשהביקוש יתאושש, מחיר הנפט יחזור ל-75 דולר לחבית. מחיר הנפט של מעל 60 דולר נחשב לכזה שאנרגיה חלופית מתחילה להיות כדאית, כך שהמשחק עדיין פתוח. הציפיות לאינפלציה בארה"ב המגולמות במרווח בין אג"ח צמוד לאג"ח לא צמוד, ממשיכות לעלות בכל הטווחים. בכלל פיננסים טוענים כי סחורות הן עדיין השקעה טובה.



האנליסטים במיטב טוענים כי רמת התנודתיות בשוקי המטבעות עדיין גבוהה, והמשך הרגיעה בשווקים עשוי להפחיתה. שוקי המניות והאג"ח הגלובליים, בתקופה שלאחר קריסת ליהמן ברדרס, התאפיינו ברמת תנודתיות יומית גבוהה מאוד. מאז, עם התגברות הביטחון של המשקיעים בשווקים, רמת התנודתיות בשווקים אלו שבה לרדת. באופן מפתיע למדי, בשוקי המטבעות לא ראינו מהלך דומה, אומרים האנליסטים.



דווקא אם יימשכו העליות בשוקי המניות, במיטב מעריכים כי אנו צפויים לראות ירידה נוספת ברמת התנודתיות של השווקים (ירידה ב-VIX). זו צפויה להביא, ככל הנראה, גם לירידה ברמת התנודתיות של שוקי המטבעות.



במיטב טוענים כי במידה והתנודתיות אכן תחל לרדת, המטבעות שעשויים ליהנות מכך הם אלו הנושאים ריבית גבוהה, כמו ה-AUD, ה-NZD או ה-SEK. מנגד, עלולים להיפגע ה-JPY, ה-CHF ואולי גם ה-GBP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully