וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של ריט1 זינק פי 5.5 ל-15 מ' שקל; "המשבר לא השפיע באופן מהותי על הפעילות בישראל"

טל לוי

24.5.2009 / 13:53

לקרן הון עצמי של 469 מיליון שקל לאחר שחילקה דיווידנד של 13 מיליון שקל



קרן ריט1 מדווחת כי הכנסותיה מדמי שכירות הסתכמו ברבעון הראשון של 2009 ב-19 מיליון שקל לעומת 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 36%. העלייה מגיעה מהגידול המהיר במצבת הנכסים של החברה. הכנסות החברה לתקופת הפעילות נובעות בעיקר מדמי שכירות. הרווח התפעולי הסתכם ב-15 מיליון שקל - פי 5.5 לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-11 מיליון שקל כלומר פי 3.5 לעומת הרבעון המקביל.



ריט1 מחזיקה ב-6 נכסים עיקריים בשטח של 101 אלף מ"ר ובעוד 7 נכסים משניים בשטח משותף של 37 אלף מ"ר. נכסי החברה אינם משועבדים ושוויים ההוגן נאמד ב-975 מיליון שקל - דומה למדי לשווי התיק בתום 2008.



לריט 1 הון עצמי בהיקף של 469 מיליון שקל לעומת 471 מיליון שקל בתום 2008 וזאת לאחר חלוקת דיווידנד של 13 מיליון שקל.



ריט 1 מציגה ברבעון הראשון של 2009 F.F.O של 11.3 מיליון שקל לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-F.F.O הוא הרווח נקי בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות, פחת והפחתות - כולל רווחי הון ממכירת נכסים ומימוש אחזקות בחברות מאוחדות.



המשבר הכלכלי לא משפיע על הפעילות
שיעור התפוסה בנכסי החברה עומד על כ-98%. בשנים 2009-2010 מסתיימת תקופת השכירות של שוכרים המהווים כ-6% וכ-5% (בהתאמה) בלבד משטחי החברה. בכוונת החברה להמשיך ולהגדיל באופן משמעותי את תיק הנכסים המניבים שלה.



בריט1 כותבים כי תוצאות המשבר הכלכלי אשר החל בשנת 2008 לא השפיעו בשלב זה באופן מהותי על תוצאות הפעילות בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בו עוסקת החברה, ועל הכנסות החברה מדמי שכירות. עם זאת, ניכרת ירידה בביקוש לשטחי משרדים, בעיקר באזורי הביקוש, וגידול בהיצע של שטחים פנויים. הירידה מצאה את ביטויה בהתארכות מו"מ לשכירת נכסים ובתחילת תהליך של ירידת מחירים.



החברה מעריכה כי ככל שההאטה בפעילות הכלכלית בארץ תמשך או תעמיק, ייתכן כי תהיה לכך השפעה עתידית על הכנסות החברה. עם זאת, מעריכה החברה כי איתנותה הפיננסית, שיעור המינוף הנמוך ומצב נכסיה המניבים, יחד עם התזרים השוטף אותו מייצרת החברה ויתרות המזומנים ומסגרות האשראי העומדות לרשותה, יאפשרו לה להתמודד בצורה נאותה עם ההאטה ככל שתתרחש.



קרן מסוג ריט מאפשרת למשקיעים לרכוש יחידות השתתפות בנכסי נדל"ן. החברה רוכשת נכסי נדל"ן המניבים לה שכר דירה שאותו היא מחלקת למשקיעים. בשונה מחברת נדל"ן בורסאית רגילה, מתחייבת הקרן לחלק מדי שנה 90% מרווחיה כדיווידנד. למעשה מדובר בקרן המספקת תזרים מזומנים קבוע יחסית המבוסס על שכר הדירה שהיא גובה. היתרון שמספקת השיטה היא ניהול מקצועי שאמור לסייע לקרן לבחור את הנכסים שיניבו את שכר הדירה הגבוה ביותר. יתרון נוסף הוא הנזילות: יחידות ההשתתפות בקרן נסחרות בבורסה ומכירתן וקנייתן פשוטים.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully