וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי הירקות מחריפים את הטון: "הטלת מע"מ על פירות וירקות - קו אדום: נמנע העברת ירקות לשווקים"

עמירם כהן

24.5.2009 / 14:47

מזכיר ארגון מגדלי ירקות מאיר יפרח: "נצא למאבק שיהיה הגדול, הקשה הנחרץ שהמגזר החקלאי ידע מעודו"



מגדלי הירקות החריפו היום את הטון לקראת הדיון שיתקיים מחר (יום ג') בועדת הכספים של הכנסת בהחלטת הממשלה להטיל מע"מ על פירות וירקות. מזכיר ארגון מגדלי ירקות מאיר יפרח, אמר כי החקלאים יטרפדו כל ניסיון להטיל את המע"מ ואם הממשלה לא תתיר לנו ברירה - החקלאים ימנעו העברת ירקות ופירות לשווקים.



יפרח אמר כי החלטת האוצר להטיל מע"מ על הירקות מהווה הוכחה כי: "אין גבול לחוצפה ולחוסר האחריות של קברניטי המשק. החקלאות במצב קשה לא מהיום והמשבר הכלכלי בארץ ובעולם גרם לירידה קיצונית בביקושים ובמחירים בשווקי חו"ל ולירידה חדה במחירי התוצרת בשוק המקומי. אנחנו אמנם מגזר קשה יום ולמוד גזירות, כמו הטלת מיסוי גבוה על העסקת עובדים זרים ומצוקת אשראי ומשקים חקלאיים פושטים רגל נסגרים בקצב גדל והולך בישובי הפריפריה. אך לא נאפשר לאוצר לתקוע את המסמר האחרון בארון".



"מדובר בגזירה שהציבור לא יעמוד בה והחקלאים לא יכולים ליישם אותה אף אם היו מסכימים לך, מפני האופי הייחודי של המסחר בירקות ופירות המתרכז בחלקים גדולים בשווקים הפתוחים ברחבי הארץ".



יפרח קרא למפלגות הדתיות, המייצגות, לדבריו, שכבות חלשות באוכלוסיה: "שלא להיכנע לפיתויים ולכספים חד פעמיים, תמורת בכייה לדורות לציבור הרחב אותו הם מייצגים ולחקלאים בישראל".



עוד אמר כי אם הטלת המס הזה תעבור בועדת הכספים והכנסת נפעל בכל הדרכים העומדים בפנינו כי לא נבצע התאבדות קולקטיווית וההתנגדות תהיה מקיר לקיר ונצא למאבק שיהיה הגדול, הקשה הנחרץ וחסר פשרות שהמגזר החקלאי ידע מעודו". כדבריו.



הממשלה מתכוונת לגבות 1.8 מיליארד שקל בשנה מיצרני הפירות וירקות טריים באמצעות הטלת המע"מ שיגולגל על הציבור ויביא לפי תחשיבי התאחדות חקלאי ישראל להוצאה נוספת של 50-70 שקל לחודש למשפחה בת ארבע נפשות כ-5% מההוצאה הכוללת למזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully