וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון פולסון בנה פוזיציה של 5.5 מיליארד דולר בזהב

סוכנויות הידיעות

24.5.2009 / 14:59

פולסון, שגרף 3 מיליארד דולר מהימור נגד שוק הסאבפריים, רכש מניות כרייה והשקיע מיליארדים בתעודות סל



מנהל קרנות הגידור, ג'ון פולסון, אשר גרף רווח של 3 מיליארד דולר ב-2007 כשהימר נגד שוק משכנתאות הסאבפריים, בנה פוזיציה של 5.5 מיליארד דולר בזהב. כך דיווח בסוף בשבוע העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". מדובר בהימור הגדול ביותר על מחיר הזהב מאז שג'ורג' סורוס וסר ג'יימס גולדסמית הימרו על המתכת היקרה ב-1993.



למרות שבאופן עונתי נוהג מחיר הזהב לרדת בסוף מאי ובחודשי הקיץ, בשל ירידה בביקוש לתכשיטים בתקופה זאת של השנה, רכש פולסון תעודות סל העוקבות אחרי המסחר בזהב בשם SPDR גולד טראסט בסך 2.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009. SPDR, תעודת הסל הגדולה ביותר העוקבת אחרי מחיר הזהב, מחזיקה ב-1106 טונות של מטילי זהב - פי 3 ממאגרי הזהב הלאומיים של הממלכה הבריטית.



בנוסף להשקעותיו ב-SPDR, רכש פולסון אחזקות בסך 2.3 בחברות כריית הזהב אנגלו אשנטי, גולדפילדס וקינרוס גולד. כמו כן, רכש פולסון נתח של 15% בקרן מרקט וקטורס גולד מיינרס, המתחקה אחר מדד מניות הכרייה בבורסת AMEX. נכון לסוף הרבעון הראשון היה הנתח שווה 638 מיליון דולר.



ההערכה היא כי פולסון, שמגייס בימים אלה כספים לקרן בסך 100 מיליון דולר שתשקיע בנכסי נדל"ן שערכם נפל בעקבות המשבר בשוק הדיור האמריקאי, מהמר על עלייה חדה בשיעור האינפלציה בשנים הקרובות בעקבות צפי לרפלציה, על רקע צעדים בהן נוקטות ממשלות ברחבי העולם בניסיון לעודד את הצמיחה הכלכלית כמו ניפוח ההוצאות הממשלתיות, הרחבת האשראי והורדות מסים. בחודשים האחרונים כבר נרשמו ירידות מחירים במספר מדינות ברחבי העולם, בהן ארה"ב, סין, יפאן, אירלנד ושווייץ.

הערכות האנליסטים הן כי ההערכות האופטימיות בנוגע לסיומו הקרוב של המשבר הכלכלי העולמי, יחד עם החשש מ"עשור אבוד" של דשדוש כלכלי, כמו זה שהתרחש ביפאן לאחר שיצאה מהמשבר הכלכלי שלה בשנות ה-90, יוביל לירידה במחיר הזהב. "המשקיעים העשירים כבר לא ממהרים לרכוש זהב, כפי שעשו לאחר קריסת ליהמן ברדרס", אמר האנליסט ג'ון ריד מ-UBS ל"דיילי טלגרף". עם זאת, ציין ריד כי "עם זאת, לעובדה שסין והן רוסיה, שתיים מהמדינות בעלות יתרות המט"ח הגדולות בעולם, ממשיכות לרכוש זהב, יש חשיבות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully