וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פרופ' יוג'ין קנדל מהאוניברסיטה העברית יחליף את מנואל טרכטנברג כראש המועצה הלאומית לכלכלה

טל לוי

24.5.2009 / 16:08

טרכטנברג הודיע על התפטרותו בתום אפריל 2009 לאחק שאורי יוגב מונה לתפקיד יו"ר המועצה המייעצת



פרופ' יוג'ין קנדל מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית, צפוי להחליף את פרופ' מנואל טרכטנברג בתפקיד ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה. ההערכות הן כי טרכטנברג נפגע מהמינוי של מקורבו של ראש הממשלה, אורי יוגב, לתפקיד ראש המועצה המייעצת למועצה הכלכלית חברתית. קנדל הוא ממייסדי המכון וראש המרכז לחקר מוסדות ושווקים פיננסיים באוניברסיטה העברית בירושלים.



כפי שנחשף ב-TheMarker, יועצו של נתניהו, אורי יוגב, אינו עובד מדינה, אולם לפי החוק, לגורם חיצוני שאינו עובד מדינה אסור לייעץ לראש הממשלה - גם אם הדבר נעשה ללא תמורה כספית. הפיתרון החדש שנמצא הוא הקמת ועדה חדשה, שלא היתה קיימת עד כה, הנקראת "הוועדה המייעצת למועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה". ככל הידוע, יוגב הוא החבר היחיד בוועדה זו.



המועצה הלאומית בכלכלה הוקמה בשנת 2006 ביוזמת ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, כגוף שתפקידו לסייע לראש הממשלה לקבל החלטות בנושאי כלכלה בהתבסס על ניתוחים מקצועיים, נתונים עדכניים וחשיבה שיטתית ארוכת טווח. המועצה אחראית גם ליוזמות להשגת צמיחה, תוך צמצום הפערים החברתיים ולהכנת חוות דעת ביחס לתקציב המדינה לפני הגשתו לממשלה, כולל הצעת חלופות.



טרם נמסרה תגובת לשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully