וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: מה שיקבע את המגמה באג"ח הממשלתיות זה מצב הכלכלה העולמית ולא גודל התוכנית לגיוס החוב

TheMarker

24.5.2009 / 16:34

בלידר שוקי הון צופים תוכנית רשמית של כ-5 מיליון שקל לחודש וכ-15 מיליארד שקל לרבעון



במיטב טוענים שתוכנית גיוס חוב ממשלתית, גדולה ככל שתהיה, היא לא זו שתקבע את מגמת המסחר באג"ח הממשלתיות, אלא מצב הכלכלה העולמית. ביום רביעי יודיע האוצר על תוכנית הגיוס לחודשים יוני-אוגוסט.



"כל תחזית לשיפור במצב המשק העולמי בכלל והישראלי בפרט, תוביל להמשך נטישת האפיקים הממשלתיים לטובת לנכסים מסוכנים יותר, כדוגמת אג"ח קונצרניות ומניות", אומרים הכלכלנים. מאידך, במקרה של הרעה במצב המשק, סביר שנראה נהירה חזרה לאיגרות הממשלתיות, כפי שקרה בשיא המשבר.



בסיכום שבועי, שוק האג"ח הממשלתיות רשם ירידות, כאשר מדד האיגרות הצמודות למדד איבד 0.1%, ומדד האיגרות הלא צמודות ירד ב-0.7%. ההסבר הישיר לירידות הוא חשש המשקיעים מפני גיוס החוב הממשלתי הגדול, הצפוי בשנים 2009 ו-2010.



"מזה מספר חודשים היה צפוי כי הממשלה תאלץ לגייס עשרות מיליארדי שקלים בשוק האג"ח, על מנת לממן את פעילותה ותקציב המדינה. על כן, אנו מייחסים את התגובה המאוחרת של השוק לנתוני הגיוס, לקשיי עיכול ועיבוד הנתונים שהיו ידועים מזה זמן, וגם להתרחשויות בשוקי האג"ח בעולם", אומרים הכלכלנים במיטב.



למרות החסינות היחסית שהפגין השוק הקונצרני לסערה שפקדה את האג"ח הממשלתיות, האנליסטים מעריכים כי לאורך זמן תשוב הקורלציה בין שני האפיקים לתת את הטון. לכן, לא ניתן להשתמש בשוק הקונצרני כמקלט מפני עליית התשואות לפדיון בתקופה הקרובה.



כאמור, ביום רביעי יודיע האוצר על תוכנית הגיוס לחודשים יוני-אוגוסט. בלידר שוקי הון צופים תוכנית רשמית של כ-5 מיליון שקל לחודש, כ-15 מיליארד שקל לרבעון. אך בפועל יגויסו כ-18 מיליארד שקל, כולל הנפקות קצרות ו-swaps.



האנליסטים מציינים כי בסוף המסחר של יום חמישי וביום שישי התשואות הארוכות בארה"ב עלו, והדבר יפגע מעט בתשואות הארוכות בישראל בראשית השבוע. עוד אומרים בלידר כי הודעת האוצר בדבר תוכנית גיוס סבירה לחודשים הקרובים, תיטיב עם האפיקים הארוכים.



המשך רכישות אג"ח על ידי בנק ישראל תומכות בירידה מתונה בתשואות הארוכות, אך בינתיים שוק האג"ח צופה קדימה וחושש מעליית תשואות בחו"ל, מסכמים בלידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully