וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת שיעור המס היא שדחפה את איל הנדל"ן היהודי-בריטי סול זכאי לעזוב את לונדון

סוכנויות הידיעות

24.5.2009 / 17:11

לפי "סאנדיי טיימס", העלאת המס היא הסיבה העיקרית למעברו לישראל ולעזיבתו את תפקידו כיו"ר ומנכ"ל טופלנד



העלאת שיעור המס היא שדחפה את המיליארדר הבריטי סול זכאי לעזוב את לונדון לאחר 30 שנה, דיווח עיתון "סאנדיי טיימס" הלונדוני. זכאי עזב את לונדון כבר לפני מספר חודשים - עוד לפני ההכרזה על העלאת שיעור המס בבריטניה - ומתגורר לסירוגין בהרצליה פיתוח ובג'יברלטר. אחיו ושותפו העסקי, אדי זכאי, נותר בלונדון על מנת לנהל את עסקיהם.



במכתב ללקוחות המסביר את התפטרותו של סול מתפקיד יו"ר ומנכ"ל טופלנד גרופ וקבוצת UK טופלנד, מסביר זכאי כי הוא ישמש כיועץ בחברה האם בג'יברלטר. טופלנד גרופ תמשיך לפעול מבריטניה, בראשות אדי זכאי. לדברי מקורביו ל"טיימס", סול זכאי העלאת המס הצפויה היא שדחפה אותו לעזוב את בריטניה.



בחודש שעבר חשף שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, את כוונתו להעלות את שיעור המס על מדרגת המס העליונה בבריטניה ל-50%, במסגרת הצעת התקציב השנתית שלו. העלאת המס תחול על הכנסות שנתיות של למעלה מ-150 אלף ליש"ט (218 אלף דולר), ושיעור המס עליה יהיה 50%. כיום חל על מדרגת המס העליונה בבריטניה מס בשיעור 40%. מדרגת המס החדשה תיכנס לתוקף בעוד שנה.



אנשים עסקים ידועים בבריטניה מיהרו לגנות את העלאות המסים של דרלינג. המיליארדר ריצ'רד ברנסון, מייסד וירג'ין, אמר כי העלאת המס המתוכננת "תהווה מכשול בפני הדור הבא של היזמים בבריטניה". טים ווטרסטון, המייסד של רשת הספרים הגדולה בבריטניה, הנושאת את שמו, אמר כי המס "נועד לפגוע ישירות ביזמים". סטנלי פינק, לשעבר המנכ"ל של ענקית קרנות הגידור מאן גרופ, אמר כי "אף אחד לא מאמין שהעלאות המסים יעצרו באופן טבעי ב-50%. איך אפשר לדעת שעבור העשירים ביותר, נגיד אלה שמרוויחים יותר מ-200 אלף ליש"ט בשנה, המס לא יעלה ל-60%?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully