וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלטי שמיר: ויליפוד עיוותה דו"חות כספיים כדי להימנע מתשלום של שישה מיליון שקל

הילה רז

24.5.2009 / 19:06

ויליפוד רכשה את שמיר לפני כשנתיים; בעלי השליטה לשעבר דורשים את הסכום על סמך ביצועי החברה ב-2008



בעלי השליטה לשעבר בחברת סלטי שמיר פנו לבית המשפט בתגובה לדרישת חברת ויליפוד למנוע מהם לבצע פעולות במניותיהן ולהתערב בפעילות הדירקטוריון.



בסוף השבוע שעבר הגישה ויליפוד בקשה לבית המשפט שיאסור על בעלי השליטה לשעבר בשמיר, יעקב גינצבורג ועמירם גיא, לבצע פעולה כלשהי במניותיהם. כן ביקשה ויליפוד, המחזיקה ב-51% ממניות סלטי שמיר, כי בית המשפט יורה לשניים שלא להפריע לעבודת הדירקטוריון ולעבודת המנכ"ל מטעם ויליפוד. ויליפוד טענה שהשניים ניסו להשתלט על ניהול החברה, אף שאינם בעלי השליטה בה.



בתגובה שהגישה היום סלטי שמיר נטען כי "לאחר שדו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2008 הציגו תוצאות חיוביות, נזכרה ויליפוד שהישגים אלו יאלצו אותה לשלם תוספת של כ-6 מיליון שקל, ולכן הם החלו להשתמש בשליטתם בחברה כדי לעוות את הד"וחות הכספיים". תוספת זו, נטען, אמורה היתה להתווסף ל-5 מיליון שקל ששילמה ויליפוד לפני כשנתיים במועד רכישת השליטה בחברה.



לטענת גינצבורג וגיא, לפני כחודש פנתה אליהם ויליפוד "בדרישה מופרכת לקבלת פיצוי על הפרת מצגים לכאורה שלוותה במעשים פסולים". גינצבורג וגיא מציינים כי הודיעו לוויליפוד שהם מוכנים לשלם את סכום הפיצוי שנקבע בהסכם, אך ויליפוד סירבה ורצתה סכומים כפולים. לגרסתם, ויליפוד לא הפסיקה בהפרות ההסכם, והצדדים הגיעו למסקנה משותפת שעליהם להיפרד. גינצבורג וגיא מציינים כי הציעו להסדיר את הפרידה בהליך שקט והציעו לוויליפוד להשיב לה את מלוא סכום השקעתה, אך ויליפוד סירבה ואיימה שתפנה לבנקים, תשתק את פעילות החברה ולא תחתום על צ'קים.



לטענת גינצבורג וגיא, המיוצגים על ידי עו"ד מישל אוחיון, הם פנו לוויליפוד לאחר הגשת הבקשה והציעו הסדר ביניים לביצוע תשלומים מעוכבים. ויליפוד סירבה, ולכן הודיעה לה סלטי שמיר על ביטול ההסכם תוך השבת ששילמה ויליפוד לשמיר.



לטענת סלטי שמיר, ויליפוד מינתה מנכ"ל שלישי לסלטי שמיר, על חשבון סלטי שמיר, שנועד להעריך את שווי סלטי שמיר עבור ויליפוד - שרצתה למכור את מניותיה בחברה. בכך, לטענת השניים, הפרה ויליפוד את ההסכם. עוד נטען כי ויליפוד הפעילה לחץ על גינצבורג וגיא להסכים לרישומים בדו"חות הכספיים של החברה, אשר מנוגדים לדעתם ומנוגדים לחוות דעת חיצונית מקצועית שקיבלה החברה, ויש חשש כי אינם עומדים בכללי החשבונאות ובכללי הגילוי.



השופט יהודה זפט מבית משפט המחוזי בתל אביב הורה כי דיון בבקשת ויליפוד יתקיים מחר במעמד הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully