וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה במכרז חברת החשמל: לידר שוקי הון - אחת משתי הזוכות בהובלת הנפקות החברה בשנתיים הקרובות

שרון שפורר

24.5.2009 / 19:07

החתם לא יוכל לגבות עמלה ממוסדיים כפי שקרה בהנפקה האחרונה של החברה; לידר נבחרה לצד כלל חיתום



בשבוע שעבר נרשמה הפתעה במכרז חברת החשמל, כאשר לידר שוקי הון נבחרה כחתם שיוביל את ההנפקות של החברה בשנתיים הקרובות, לצדה של כלל חיתום.



חברת חשמל פירסמה לפני כחודשיים מכרז לחתמים, ובו היא ביקשה לקבל הצעות לצורך התקשרות להנפקות בעתיד, כשהחברה מגבילה את העמלה הבסיסית לחתם ל-15 אלף שקל עד 100 אלף שקל. בנוסף, הציעה עמלת הצלחה כפונקציה של הריבית שבה תסתיים ההנפקה, עמלה שעל פי ההערכות יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים.



המכרז של חברת החשמל נערך לאחר הנפקה שביצעה החברה בפברואר, וקשה שלא לקשר בין הנפקה אז לבין ההחלטה לקיים מכרז. החתם המוביל בהנפקה זו היה לידר שוקי הון, אשר לא קיבלה עמלה מחברת החשמל. בזמנו, נחשף על ידי TheMarker כי חברת החיתום, בניהולו של דני ברק, הפיצה את האיגרות למשקיעים מוסדיים במחיר הגבוה ב-75 אגורות מהמחיר שסוכם עם חברת החשמל, כך שהקופון שגזרה היה 3.7 מיליון שקל.



למרות זאת, לידר שוקי הון זכתה במכרז הנוכחי לצדה של כלל חיתום. בשל תנאי המכרז, החברה הפעם לא תוכל לגבות עמלות יתר מגופים מוסדיים שיירכשו את האיגרות, בהתאם הגבלה המופיעה בתנאי המכרז.



חברת החשמל נדרשת להחזרי חוב בסך 5.9 מיליארד שקל ב-2009, נוסף על מימון פעילות הפיתוח השוטפת. לאחר שגייסה השנה 500 מיליון דולר בהנפקת אג"ח בארה"ב ו-250 מיליון שקל בהלוואה מבנק דיסקונט, תידרש החברה לצאת ברבעון הרביעי של השנה לגיוס הון נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully